Redactia.ro

Adrian Sârbu, atac dur la adresa PRO TV. Ce spune omul de afaceri despre televiziunea pe care a fondat-o

Adrian Sârbu, fondatorul PRO TV, a lansat un atac dur la adresa conducerii actuale a televiziunii, chiar în contextul aniversării a 30 de ani de existență. Fostul director și creator al trustului a declarat că postul pe care l-a construit nu mai are legătură cu ceea ce a reprezentat inițial și a acuzat public managementul din ultimul deceniu.

Adrian Sârbu, atac dur la adresa PRO TV

Adrian Sârbu, cunoscutul om de afaceri și fondator al trustului PRO, a făcut un atac dur la adresa actualei conduceri a televiziunii, chiar la aniversarea de 30 de ani.

 „18 ani am dus PRO-TV-ul în cârcă. (…) eu nu mai exist în lumea PRO-TV-ului încă din 2013 – când au venit niște cetățeni care erau dușmanii mei și le-au zis tuturor să nu-mi mai pronunțe numele. Astăzi, PRO TV este ostaticul unor impostori”, a declarat omul de afaceri Adrian Sârbu într-o intervenție în care a rememorat atât începuturile trustului, cât și evoluția acestuia.

El a povestit și cum, la începutul anilor ’90, imediat după Revoluție, s-a trezit în prima structură de conducere a României, în Guvernul FSN, fără să intenționeze cu adevărat acest lucru. În toamna lui 1990, după ce a demisionat, Ion Țiriac l-ar fi sunat pentru a-i propune să construiască împreună o televiziune.

Mi-am făcut un plan, i-am povestit lui Țiriac și în toamna lui ’90 mi-am dat demisia și imediat m-a sunat Țiriac și mi-a zis: «Hai să facem televiziune» și i-am zis: «Bagă banu’!» și 4 ani n-a băgat”, a declarat Sârbu.

Acesta a subliniat că lansarea PRO TV, în decembrie 1995, a reprezentat pentru România „cel mai important moment după Revoluție”, deoarece televiziunea ar fi contribuit la tranziția spre capitalism și la recâștigarea încrederii românilor în instituțiile media.

El a povestit și că Ion Iliescu „a avut o contribuție mare” pentru că „s-a lăsat păcălit”. „Era o rezistență extraordinară din partea nomenclaturii televiziunii și diverși securiști politruci pentru că ei nu voiau să aibă nimeni licență, că i-ar fi fi distrus”, a declarat Sârbu.

Fondatorul PRO TV a vorbit și despre implicarea politică a postului în sprijinirea obiectivelor de integrare ale României. Potrivit lui, după alegerile din 1997, PRO TV ar fi investit aproximativ 2 milioane de dolari pe parcursul a opt ani pentru promovarea imaginii României în lume și pentru susținerea demersurilor de aderare la NATO – proces reușit în 2004.

Sârbu a menționat că evenimentul de lansare a trustului a fost posibil și datorită unui context favorabil, inclusiv datorită lui Ion Iliescu, care „a avut o contribuție mare, pentru că s-a lăsat păcălit”, în condițiile în care vechi structuri din televiziunea publică și membri ai nomenclaturii se opuneau acordării de licențe private.

PPF, grupul care deține în prezent PRO TV, continuă investițiile în România

Grupul ceh PPF, actualul proprietar al PRO TV, are active de peste 41 de miliarde de euro în mai multe domenii, de la telecomunicații și media până la servicii financiare, e-commerce și imobiliare. Directorul Juraj Sastinsky a declarat că România rămâne o piață atractivă, iar grupul analizează constant noi oportunități, inclusiv în zona imobiliară sau industrială.

Divizia imobiliară PPF Real Estate Holding a intrat pe piața românească în 2016 și deține în prezent investiții de peste 100 de milioane de euro, printre care clădirile Metropolis Center și Crystal Tower din București.

Cel mai mare proiect actual este ARC Office Experience, o clădire de birouri cu emisii aproape zero, evaluată la 70 de milioane de euro și aflată în dezvoltare pe Șoseaua Orhideelor. Jumătate din spațiile clădirii sunt deja în discuții avansate pentru închiriere.

Proprietarii grupului PPF sunt Renata Kellnerova și cele trei fiice ale ei, care, potrivit Forbes, au o avere estimată la aproape 20 de miliarde de dolari, fiind cea mai bogată familie din Cehia. PPF a devenit proprietarul CME, compania-mamă PRO TV, în urma tranzacției din 2019, evaluată la 2,1 miliarde de dolari.

În prima jumătate a anului 2025, piața imobiliară din România a înregistrat investiții de aproximativ 390 de milioane de euro, o scădere ușoară față de anul precedent, dar cu un ritm stabil, susținut de interesul investitorilor regionali. Retailul, birourile și hotelurile rămân cele mai căutate segmente.

Consultanții CBRE anticipează că activitatea investițională va continua într-un ritm constant, susținută de reformele fiscale și de perspectivele economice pozitive ale României.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: