Redactia.ro

Tren București-Aeroportul Otopeni, gata înainte de EURO 2020

Tren București-Aeroportul Otopeni, gata înainte de EURO 2020

Tren București-Aeroportul Otopeni. Capitala ar putea avea pentru prima dată un tren direct către Aeroportul Otopeni. Aceasta este minunea promisă de o firmă din Galați. Marți a fost semnat contractul de construcţie a unei linii care conţine şi un viaduct, peste DN1.

Constructorul a anunțat că va termina lucrarea în timp record. Acest lucru înseamnă că lucrarea va fi finalizată până în luna mai a anului viitor. Astfel la Campionatul European de Fotbal, totul va fi terminat.

Calea ferată care urmează să fie construită va lega Bucureştiul de Aeroportul Otopeni va traversă pe un viaduct Drumul Naţional 1. Lucrul acesta a fost stabilit în baza contractului semnat la Ministerul Transporturilor.

Câștigătoarea acestei licitații este o firmă românească din Galați. Firma se numește Arcada. Aceasta are o misiune foarte greu de realizat, însă patronii firmei au spus că își vor onora în mod sigur promisiunea făcută.

Citește și:Elevii pleacă din școlile de la sat și se îngrămădesc în cele de elită

Firma trebuie să termine lucrarea până la data de 30 mai a anului viitor, pentru a prinde Campionatul European de Fotbal.

De ce este misiunea aceasta atât de greu de îndeplinit și ce are de făcut firma?

În primul rând timpul în care mai marii firmei au promis că va fi gata lucrarea este foarte scurt. Dacă ar fi să judecăm după ritmul în care se construiește la noi în țară, putem spune că este chiar imposibil.

Tren București-Aeroportul Otopeni. Există deja o linie de cale ferată care vine dinspre Gara de Nord. Aceasta va fi legată de o cale ferată nouă, de aproape 3 kilometri de Aeroportul din Otopeni.

Viaductul peste DN1 are 1.5 km, iar trenul va circula cu 80 de kilometri pe oră, promite CFR Infrastructura. Cât despre costul lucrării, suma ajunge la 80 de milioane de euro.

Tren București-Aeroportul Otopeni, gata înainte de EURO 2020

Timpul de parcurgere a distanței de la Otopeni până la Gara de Nord se va reduce de la o oră la 20 de minute. Acest lucru înseamnă că viaductul va putea fi folosit de suporterii echipelor de fotbal. Aceștia vor veni de la Otopeni până la Gara de Nord cu noul tren, urmând ca de la Gara de Nord să folosească metroul. Asta dacă, desigur, va fi terminat la timp pentru Campionatul European de fotbal de anul viitor.

Obiectivul de investiţii pentru care se va semna contractul este “Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti”.

Citește și: Elevii pleacă din școlile de la sat și se îngrămădesc în cele de elită