Redactia.ro
Home » Home » 5 lucruri pe care trebuie să le faci când ai un atac de panică

5 lucruri pe care trebuie să le faci când ai un atac de panică

Inima îți bate cu putere? Te simți copleșit? Ai senzația că nu mai ai aer? Experimentezi un atac de panică. Atacul de panică este o experiență neplăcută și provoacă numeroase simptome fizice și emoționale. Este copleșitor și înspăimântător, însă trebuie să știi că există câteva lucruri pe care le poți face atunci când ai un atac de panică. Cunoscându-le, îl vei putea gestiona mai ușor. Care sunt acestea, află în continuare.

Recunoaște atacul de panică

Primul pas pentru a te calma atunci când te confrunți cu astfel de senzații neplăcute, este să recunoști că treci printr-un atac de panică. Sigur, pare simplu, însă acest gest mic te ajută să te calmezi. Înțelegând faptul că nimic nu e real și că nu ești într-un pericol iminent, vei reuși să-ți stabilizezi respirația și să devii conștient de tine. În cazul atacurilor intense, asigură-te că alegi un tratament pentru atacul de panica non-invaziv, care să te ajute să te concentrezi pe gestionarea simptomelor.

Concentrează-te pe respirație

Concentrează-te pe respirație. Respiră adânc și lent, inspiră pe nas numărând până la 3, ține aerul în piept încă 3 secunde, apoi expiră pe gură la fel de lent. Respirația controlată ajută la reducerea tensiunii și refacerea echilibrului intern.

Repetă fraze de siguranță

Repetă în minte o frază care te calmează și te face să te simți în siguranță. Fraze precum „Este doar un atac de panică, va trece curând” sau „Sunt în siguranță, am mai trecut prin asta și înainte” te pot ajuta să îți calmezi mintea. Repetă-le cu voce tare sau în gând până simți că încep să aibă efect.

Mișcă-te sau găsește o activitate care te consolează

Dacă ai posibilitatea, ridică-te și plimbă-te câteva momente prin încăpere. Sau ieși afară la aer. Fă câteva exerciții simple. Mișcarea fizică poate reduce tensiunea și distrage mintea de la anxietate. Uneori, cele mai simple lucruri pot avea un efect calmant. Ascultă muzică, citește câteva pagini, colorează. Alege o activitate care știi că îți aduce bucurie și te face să te simți bine. Prin distragerea atenției, vei reuși să te calmezi și să uiți de sentimentele neplăcute.

Vorbește cu cineva

Conversațiile fac minuni în orice situație. Cu atât mai mult atunci când te confrunți cu un atac de panică. Sună un prieten sau un membru al familiei și povestește-i prin ce treci. Uneori, doar împărtășind experiența cu cineva, reduce intensitatea atacului de panică.

Să faci față unui atac de panică nu este ușor. Însă atunci când cunoști câteva tehnici și le pui imediat în aplicare, îți poți recăpăta controlul și te vei liniști. Deși atacurile de panică pot fi foarte neplăcute, nu sunt periculoase și de obicei dispar în 5 sau 20 de minute. Înțelegerea și gestionarea unui atac de panică este un proces. Însă odată înțeles, cu timpul și prin practică, vei găsi modalități eficiențe prin care să le poți face față.

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini