Un român și-a împărtășit recent experiența avută într-o vacanță la all-inclusive în Bulgaria, pe rețelele de socializare. În loc să se bucure de relaxare și de toate facilitățile oferite de hotelul din Sozopol, turistul s-a confruntat cu o serie de probleme care i-au lăsat un gust amar. Într-o postare pe grupul „Forum Bulgaria” de pe Facebook, acesta a detaliat toate neplăcerile întâmpinate, de la condițiile de cazare până la mâncarea servită. Iată povestea completă a vacanței care nu a fost deloc așa cum și-a imaginat-o.
Primirea la hotel: O primă impresie „înghesuită”
Turistul începe prin a menționa că, deși camerele de hotel au fost relativ ok, restul experienței la cazare a fost departe de a fi satisfăcătoare. La sosire, a fost întâmpinat de un recepționer amabil, care le-a arătat unde pot parca mașina și i-a informat că prânzul pe care l-au ratat din cauza sosirii târzii poate fi recuperat în ultima zi a sejurului. Cu toate acestea, prima impresie despre hotel nu a fost tocmai favorabilă. Clădirea i s-a părut mică și „înghesuită”, în special zona de servire a mesei.
„Hotelul este mic și mi-a dat senzația că este înghesuit totul, în mod deosebit zona de mâncare. Camerele sunt ok, mari așteptări nu aveam, nu m-a impresionat prin nimic în mod deosebit. Curățel, dar nu cât să zici wow, adică unele aspecte sunt ok, dar altele groaznice,” a scris turistul în postarea sa.
Curățenia superficială și camerele îngrijorătoare pentru copii
Una dintre principalele nemulțumiri ale turistului a fost legată de curățenia din hotel, pe care o descrie ca fiind făcută „superficial”. Deși personalul se ocupa de curățenie zilnic, atât în camere, cât și pe holuri, impresia generală a fost că totul se face doar pe deasupra, fără a se acorda atenție detaliilor. Mesele din zona de servire a micului dejun erau lipicioase dimineața, iar scările și holurile erau spălate doar cu mopul, lăsând mizeria să se usuce pe suprafețe.
„Fac curățenie zilnic prin camere și pe holuri, dar lasă impresia că totul se face superficial. Dimineața am găsit mese lipicioase. Scările și holurile sunt curățate mai degrabă cu mopul, adică mizeria rămâne după ce se usucă,” a adăugat turistul.
De asemenea, turistul a menționat un aspect deosebit de îngrijorător pentru familiile cu copii mici. Camera în care erau cazați avea un geam poziționat foarte jos, care nu se deschidea pe verticală, ceea ce reprezenta un pericol pentru copii. Acest lucru l-a făcut pe turist să fie extrem de atent, mai ales că avea cu el un copil mic.
„Atenție la copii, camera noastră avea un geam care nu se deschidea pe verticală, iar geamul foarte jos, un copil chiar și de 1,5-2 ani poate extrem de ușor să ajungă la el,” a avertizat acesta.
Facilități învechite și defecțiuni tehnice
Turistul a continuat să își descrie nemulțumirile legate de facilitățile hotelului, pe care le-a considerat vechi și uzate. De exemplu, aparatul de aer condiționat era îngălbenit și vechi, iar telecomanda nu funcționa. Deși nu a semnalat problema la recepție, a menționat că probabil s-ar fi rezolvat dacă ar fi făcut-o. Televizorul din cameră avea o imagine de slabă calitate, cu „purici”, și a fost folosit doar pentru a ține copilul ocupat câteva minute.
„AC-ul îngălbenit, deh, vechi. Telecomanda nu funcționa, dar nu m-a deranjat pentru că am folosit telefonul mobil pe post de telecomandă. TV-ul se vede cu „purici” și foarte rău în general,” a explicat turistul.
Un alt aspect tehnic problematic a fost conexiunea la internet. Hotelul oferea doar conexiune Wi-Fi 5G, însă turistul avea nevoie de o conexiune 2.4G pentru a conecta camera video pe care o folosise în alte locații. Acest lucru a fost o neplăcere suplimentară, mai ales pentru cineva care se așteaptă să aibă acces la tehnologie de bază într-o unitate de cazare modernă.
„Nu am reușit să conectez camera video pentru că au doar conexiune 5G, iar camera mea se conectează la 2.4. Rețeaua Wi-Fi foarte slabă,” a adăugat el.
Experiența culinară dezamăgitoare la all-inclusive
Un alt capitol important în care hotelul a dezamăgit a fost cel al experienței culinare. Turistul a descris mâncarea de la all-inclusive ca fiind „light”, cu puține feluri de mâncare disponibile și fără preparate care să impresioneze. Unul dintre cele mai mari dezamăgiri a fost desertul, pe care l-a catalogat drept „oribil”. De asemenea, nici cafeaua nu a fost pe placul familiei, fiind considerată prea dulce și de calitate slabă.
„Mâncarea „light all inclusive” înseamnă puține feluri de mâncare – ceva ceva tot aveai ce alege, dar din nou nu m-a impresionat nimic, nu pot să spun că am mâncat ceva bun acolo. Înghețata foarte proastă, iar cea de vanilie oribilă. Cafeaua foarte proastă și foarte dulce – gust ca de 3 în 1. Sucurile extrem de dulci,” a detaliat turistul.
Problemele legate de mâncare nu s-au oprit aici. Turistul a observat că umpluturile pentru clătite erau lăsate în soare, iar domnul care le prepara nu respecta regulile minime de igienă, folosind aceleași mănuși cu care își ștergea sudoarea de pe frunte.
„Domnul care făcea clătite avea mănuși, însă aceleași cu care își ștergea sudoarea de pe frunte – alte puncte în minus,” a notat el.
De asemenea, turistul s-a plâns că la barul hotelului nu era clar ce băuturi erau incluse în pachetul all-inclusive și ce trebuia plătit separat, lipsind un meniu clar afișat. Această confuzie a dus la situații neplăcute, în care turiștii ajungeau să plătească pentru băuturi pe care credeau că le au incluse în pachet.
„La bar nu știi ce e inclus și ce nu. Ei îți dau orice ceri, iar dacă nu întrebi tu, îți zic la final că ai de plată,” a explicat turistul.
Prețuri mari și plaje neîngrijite
Un alt aspect negativ menționat de turist a fost legat de plaja „free” din apropierea hotelului, pe care a descris-o ca fiind semi-sălbatică și mică, fără facilități proprii pentru turiști. Chiar și pe plaja unde se puteau închiria șezlonguri, condițiile erau departe de a fi ideale. Apa era plină de alge și pietre, iar mirosul din zonă era „profund de baltă”. De asemenea, prețurile de la barul de pe plajă au fost considerate prea mari, iar plata se putea face doar în numerar sau prin Revolut.
„Apa plină de alge și pietre, cu excepția unui culoar unde se bălăcea toată lumea. Din cauza algelor și a pietrelor, miros profund de baltă. Am dat aproape 30 leva pe o bere și o limonadă,” a spus turistul.
Chiar dacă hotelul avea și unele facilități pentru copii, cum ar fi o piscină și un loc de joacă, acestea nu au fost suficiente pentru a compensa celelalte neajunsuri ale unității de cazare.
Concluzie: O vacanță care nu a meritat banii
În ciuda eforturilor personalului de a fi amabil și de a oferi un serviciu cât mai bun, turistul a rămas dezamăgit de întreaga experiență. Deși au existat și aspecte pozitive, cum ar fi piscina curată și proximitatea față de plajă, acestea au fost umbrite de problemele legate de mâncare, facilități și curățenie. Turistul și-a încheiat postarea exprimându-și regretul că a ales această destinație și spunând că nu ar mai reveni în acel hotel, în ciuda review-urilor pozitive pe care le văzuse înainte de a face rezervarea.
Aceasta este povestea unei vacanțe care nu a fost deloc așa cum și-a imaginat-o, o experiență care a lăsat în urmă mai multe nemulțumiri decât amintiri plăcute.