Redactia.ro

Anul școlar 2024-2025. Tot ce trebuie să știe părinții, elevii și profesorii

În ultima ședință de guvern, au fost stabilite detaliile esențiale pentru anul școlar 2024-2025, afectând direct studenții, părinții și profesorii din învățământul preuniversitar și superior de stat. Hotărârea guvernamentală a definit clar numărul de locuri disponibile în școli și universități, precum și structura anului școlar, într-o perioadă plină de schimbări și adaptări la noile cerințe educaționale și sociale.

Cifrele de Școlarizare pentru Anul Școlar 2024-2025

Pentru anul școlar 2024-2025, cifra de școlarizare pentru învățământul preuniversitar rămâne constantă comparativ cu anul precedent, reflectând o stabilizare în numărul de elevi înscriși. În detaliu, sunt disponibile 665.000 de locuri pentru educația timpurie (creșe și grădinițe), 933.000 de locuri pentru învățământul primar și 813.000 de locuri pentru cel gimnazial. Pentru învățământul liceal, sunt prevăzute 134.000 de locuri pentru clasa a IX-a, plus 9.500 de locuri pentru învățământul seral și cu frecvență redusă, și 16.000 de locuri pentru clasa a XI-a seral.

În ceea ce privește învățământul profesional, sunt alocate 60.000 de locuri pentru anul I, cu un supliment de 600 de locuri pentru stagii de pregătire practică. Învățământul terțiar non-universitar beneficiază de 35.911 de locuri, în timp ce pentru arte și sport sunt disponibile 21.500, respectiv 15.500 de locuri.

Guvernul a alocat, de asemenea, 30.450 de locuri pentru învățământul special destinat copiilor cu deficiențe și/sau boli cronice. De asemenea, sunt alocate 1.900 de locuri pentru românii de pretutindeni în învățământul preuniversitar și 7.065 de locuri în cel universitar, plus 1.800 de locuri pentru cetățenii străini în învățământul preuniversitar și 4.430 în cel universitar.

Structura Anului Școlar 2024-2025

Structura anului școlar rămâne împărțită în module, alternând perioadele de efort academic cu cele de vacanță, după cum urmează:

  • Cursuri între 9 septembrie și 25 octombrie 2024;
  • Vacanță între 26 octombrie și 3 noiembrie 2024;
  • Cursuri între 4 noiembrie și 20 decembrie 2024;
  • Vacanță de iarnă între 21 decembrie 2024 și 7 ianuarie 2025;
  • Cursuri și vacanțe alternative până la sfârșitul anului școlar pe 20 iunie 2025.

Ministrul Educației, Ligia Deca, a subliniat că structura modulară a fost bine primită de comunitatea educațională, fără a avea un impact negativ direct asupra performanțelor elevilor. Acest format permite integrarea eficientă a feedback-ului profesorilor, elevilor și părinților, facilitând o adaptare flexibilă la necesitățile educaționale.

Proiecte Educaționale și Învățământul Dual

Ministrul a menționat, de asemenea, creșterea interesului pentru învățământul dual, care continuă să atragă tot mai mulți elevi datorită integrării succesive pe piața muncii. Un exemplu recent este proiectul CRESCENDO, care vizează construirea unui campus de învățământ dual la Alba Iulia, subliniind angajamentul guvernului de a sprijini formele de educație care răspund direct nevoilor pieței de muncă.

Adoptarea hotărârii privind cifrele de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025 marchează un pas important în planificarea educațională a României, reflectând o abordare prudentă și adaptată la dinamica demografică și la cerințele socio-economice actuale. În plus, menținerea structurii modulare și sprijinul pentru învățământul dual sunt semne ale unei orientări strategice care valorifică educația ca motor principal în dezvoltarea sustenabilă și în creșterea calității vieții în România.

„În ultimii ani – şi a trecut mai mult de o decadă de atunci – am văzut cum numărul familiilor convinse de valoarea învăţământului dual a crescut, numărul copiilor care l-au urmat a crescut, marea lor majoritate rămânând în România şi rămânând în companiile care au investit în ei. Acesta este dorinţa întregului sistem de educaţie: să reuşim ca şcoala să răspundă nevoilor societăţii”, a declarat ministrul Educaţiei luni, în timpul unei vizite la Alba Iulia.

Acesta a precizat că motto-u campusului dual integrat este acelaşi cu cel al noii legi a învăţământului: Crescendo. „Ne dorim un crescendo al învăţământului dual care să ofere tuturor copiilor talentaţi în această zonă aplicată posibilitatea să meargă cât de sus îşi doresc şi pot merge”, a adăugat Deca.
Ministrul adaugă că performanţa în învăţământ se poate face nu doar în liceele teoretice, ci şi în cele tehnologice. „Performanţa nu este rezervată doar sistemului teoretic, performanţa este depăşirea cerinţelor minimale în aşa fel încât să poţi să mergi cât de departe”, a afirmat ministrul.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: