Redactia.ro

Anunț important pentru șoferii cu permis categoria B. Noi reguli pentru cârligul de remorcare și obligația de curs suplimentar

Cum ești spionat în propria mașină? Toți șoferii trebuie să știe

Tot mai mulți șoferi români aleg să păstreze cârligul de remorcare montat permanent pe mașină, considerând că acesta le oferă protecție suplimentară în caz de impact din spate. În realitate însă, acest obicei poate aduce mai multe probleme decât avantaje, atât din punct de vedere legal, cât și financiar. În anumite țări europene este chiar interzis să circuli cu cârligul montat atunci când nu tractezi o remorcă, iar în România legislația impune reguli stricte pentru utilizarea sa.

Cârligul de remorcare și riscurile legale pentru șoferi

Mulți conducători auto susțin că dispozitivul le protejează mașina, însă autoritățile atrag atenția că un simplu impact minor poate provoca daune semnificative celuilalt vehicul. Tocmai din acest motiv, unele state europene au introdus interdicții clare privind circulația cu cârligul montat dacă nu tractezi efectiv o remorcă sau o rulotă.

De asemenea, există riscul ca în caz de accident să fii considerat responsabil pentru avariile produse celuilalt șofer din cauza acestui accesoriu. În plus, poliția rutieră din anumite țări poate aplica amenzi consistente pentru montarea permanentă a dispozitivului, fără justificare.

Ce spune legislația din România despre cârligul de remorcare

În România, legea permite montarea cârligului de remorcare chiar dacă nu este folosit în mod constant. Totuși, Codul Rutier stabilește limite clare pentru șoferii cu permis categoria B. Aceștia pot tracta remorci sau rulote ușoare, cu o greutate de maximum 750 kg. Ansamblul format din mașină și remorcă nu trebuie să depășească 3.500 kg.

Există și o excepție: dacă remorca este mai grea, șoferul poate tracta până la un ansamblu de 4.250 kg, însă doar după absolvirea unui curs de pregătire special. Nu este necesară obținerea unui nou permis, dar instruirea este obligatorie. În cazul în care ansamblul depășește această limită, șoferul trebuie să obțină permis categoria BE.

Obligații tehnice pentru șoferii care tractează

Pentru a putea circula legal și în siguranță, șoferii trebuie să respecte câteva reguli tehnice stricte:

  • toate componentele de cuplare trebuie să fie omologate și compatibile cu vehiculul;

  • ansamblul trebuie să permită virajele conform specificațiilor tehnice;

  • dimensiunile totale ale mașinii cu remorcă nu trebuie să depășească limitele stabilite de lege;

  • sistemele de frânare, iluminare și semnalizare trebuie să funcționeze corespunzător și să fie compatibile;

  • la viraje sau la trecerea peste denivelări, elementele nu trebuie să se atingă între ele.

Reguli diferite în alte țări europene

Dacă în România cârligul de remorcare poate fi lăsat montat, în alte state europene, precum Germania sau Olanda, legislația este mai strictă. Șoferii pot fi amendați dacă circulă cu dispozitivul instalat fără să tracteze o remorcă. Această măsură a fost introdusă pentru a reduce riscul producerii de accidente și pentru a proteja ceilalți participanți la trafic.

Astfel, cei care călătoresc frecvent în afara țării trebuie să fie atenți la regulile din fiecare stat pentru a evita sancțiuni neprevăzute.

Deși cârligul de remorcare poate părea un accesoriu util pentru mulți șoferi, păstrarea lui montată permanent poate atrage riscuri. Atât legislația din România, cât și cea din alte țări europene stabilește reguli clare pentru utilizarea acestuia. Șoferii cu permis categoria B trebuie să respecte limitele impuse și, în anumite cazuri, să urmeze un curs suplimentar de pregătire pentru a putea tracta în siguranță și legal.

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: