De la 1 ianuarie 2025, pensiile nu au mai fost indexate cu rata inflației, iar mii de pensionari încă nu și-au primit pensiile majorate în urma recalculării din anul trecut. Casele de pensii din țară explică întârzierile prin volumul mare de muncă pe care angajații îl au de gestionat.
Mii de pensionari nu au primit încă pensiile majorate
Chiar dacă procesul de recalculare a pensiilor a început încă din luna iulie a anului trecut, mulți pensionari nu au văzut încă diferențele promise. Deși recalcularea pensiilor a fost anunțată ca o măsură importantă, foarte mulți beneficiari nu au primit încă pensiile majorate.
Această situație a creat nemulțumire în rândul pensionarilor, care se așteptau să primească sumele corectate din toamnă. Din păcate, mulți dintre aceștia încă așteaptă ca pensiile lor să fie ajustate conform noilor reglementări.
Cauza întârzierilor
Potrivit autorităților, principalul motiv al întârzierilor este volumul uriaș de muncă pe care angajații Casei de Pensii trebuie să-l gestioneze. Fiecare dosar de pensionar trebuie analizat cu atenție, actele depuse trebuie verificate și datele trebuie introduse corect în sistemele informatice. Aceste procese necesită timp, iar angajații Casei de Pensii susțin că sunt depășiți de numărul mare de dosare care trebuie gestionate, potrivit romaniatv.net.
Mihaela Vasil, directorul Casei de Pensii Arad, a explicat cum se derulează procesul: „Aceste cereri merg la arhivă, unde se întâlnesc cu dosarul pensionarului, iar apoi vin aici, pe coridor, unde colegii mei de la Serviciul de Stabilire vor stabili noul cuantum al pensiei, ținând cont de aceste adeverințe. Ulterior, dosarele se duc pe coridor, la Serviciul Plăți, pentru a fi plătite și oamenii să-și primească banii în cont.”
Aceasta este o procedură complexă care presupune verificarea amănunțită a fiecărui dosar, ceea ce duce la întârzieri, mai ales având în vedere volumul mare de muncă de la nivelul Casei de Pensii.
Mărturii ale angajaților Casei de Pensii
Angajații Casei de Pensii din Arad au declarat că depun un efort considerabil pentru a face față numărului mare de dosare care trebuie procesate. „Venim, unii dintre noi, și mai devreme la serviciu, ca să putem face față tuturor dosarelor care ni s-au administrat. Trebuie să fim foarte atenți la toate datele pe care le introducem în aplicațiile informatice. Volumul de lucru este foarte mare, fiind multe recalculări”, a spus una dintre angajatele Casei de Pensii.
Aceasta a subliniat că, deși întreg personalul face tot posibilul pentru a respecta termenele, volumul de muncă este atât de mare încât întârzierile sunt inevitabile.
Pensionarii, nemulțumiți
Zilnic, zeci de pensionari nemulțumiți se prezintă la sediul Casei de Pensii din Arad pentru a căuta soluții. Aceștia sunt îngrijorați că nu au primit încă diferențele de pensii promise, chiar dacă au primit deja deciziile de recalculare încă din toamnă. Multe dintre aceste persoane continuă să primească aceleași sume ca înainte de recalculare, ceea ce le-a stârnit frustrarea și confuzia.
În fața acestor nemulțumiri, autoritățile se străduiesc să explice situația și să îmbunătățească procesul, dar angajații Casei de Pensii subliniază că fiecare dosar este tratat cu mare atenție pentru a nu apărea greșeli.
În ciuda întârzierilor, autoritățile promit că pensiile majorate vor ajunge în conturile pensionarilor în cel mai scurt timp posibil. Deocamdată, pensionarii trebuie să aibă răbdare, iar angajații Casei de Pensii continuă să lucreze la procesarea tuturor dosarelor. Se estimează că, pe măsură ce numărul dosarelor se reduce, procesul de recalculare se va accelera.
Pensionarii nemulțumiți sunt încurajați să se adreseze Casei de Pensii pentru clarificări, iar autoritățile garantează că vor depune toate eforturile pentru a rezolva situația în cel mai scurt timp posibil.