Redactia.ro
Home » Știri » Câți pași trebuie să faci zilnic pentru a slăbi. Specialiștii demontează mitul celor 10.000 de pași

Câți pași trebuie să faci zilnic pentru a slăbi. Specialiștii demontează mitul celor 10.000 de pași

pasi zilnic

Fiecare dintre noi își dorește să fie sănătos și împlinit pentru o perioadă cât mai lungă de timp, chiar și la bătrânețe, însă puțini sunt dispuși să facă sacrificii pentru a menține o condiție fizică de invidiat. Tonsul bun se menține cu un meniu echilibrat, dar și prin adoptarea unui stil de viață activ, din care sportul este nelipsit. Iată care este numărul de pași pe care trebuie să îl faci zilnic ca să slăbești, conform renumiților cercetători britanici.

10.000 de pași zilnic pentru o viață sănătoasă. Mit sau realitate?

Potrivit unui studiu, 58% din britanici se străduiesc să-și atingă obiectivul de a face 10.000 de pași zilnic, iar 38% își monitorizează mersul pe jos. Cu toate acestea, trebuie să știți că nu există un număr standard pe care trebuie să îl efectuați zilnic pentru a slăbi, conform cercetătorilor. Numărul de 10.000 de pași a fost stabilit într-un mod complet arbitrar. Iată explicația!

Primul care a ajuns la concluzia că numărul de 10.000 de pași este cel recomandat pentru a slăbi a fost doctorul Yoshiro Hatano, un profesor japonez care a inventat primul pedometru și care a dedus că oamenii trebuie să facă între 4.000 și 10.000 de pași pe zi pentru a arde 20% din consumul zilnic de calorii, adică aproximativ 350 de calorii. Trebuie să ținem cont de un aspect, însă.

Câți pași trebuie să faci zilnic pentru a slăbi?

Pentru o persoană care face sport zilnic, 10.000 de pași este un obiectiv modest, în timp ce pentru o persoană sedentară acești 10.000 de pași pot reprezenta o adevărată corvoadă, similară escaladării muntelui Everest.

Elliott Upton, antrenor personal și conducătorul platformei LiveUP Online Coaching, susține că există patru niveluri de activitate fizică:

  • 5.000 de pași – sedentar
  • 5.000-9.999 pași – ușor activ
  • 10.000-12.500 pași – activ
  • peste 12.500 – foarte activ

În concluzie, dacă obiectivul tău este să slăbești sau să reduci nivelul de grăsime, alege-ți obiectivul între 10.000 și peste 12.500 de pași pe zi. Având și o dietă echilibrată, șansele de reușită vor crește considerabil.

Beneficiile mersului pe jos

  • e un mod gratuit de a face mișcare
  • are impact redus asupra corpului
  • poate fi făcut oriunde
  • nu necesită echipament specific
  • îmbunătățește sănătatea cardiovasculară și sănătatea inimii
  • sprijină sănătatea mintală
adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini