Bucureștenii din Sectorul 4 ar putea scăpa de o taxă controversată de 540 de lei, impusă de administrația locală la începutul anului 2025. Un proiect de hotărâre pentru abrogarea acestei taxe a fost depus luni la Consiliul Local Sector 4, iar adoptarea acestuia ar putea soluționa rapid problema care afectează locuitorii sectorului.
Cine sunt bucureștenii care ar putea scăpa de o taxă de 540 de lei
Introducerea taxei auto a fost făcută fără o consultare publică prealabilă și fără o justificare clară a beneficiilor pentru locuitori. Aceasta a fost criticată de către reprezentanții USR, care consideră că măsura este o povară suplimentară pentru cetățenii Sectorului 4, fără a contribui la îmbunătățirea infrastructurii sau rezolvarea problemelor comunității. Liderul consilierilor USR Sector 4, Paul Ene, a declarat că „taxa auto impusă de administrația Băluță afectează direct locuitorii sectorului și trebuie eliminată.”
USR cere anularea taxei prin instanță
Începând cu luna decembrie 2024, USR a solicitat anularea și suspendarea efectelor acestei taxe în instanță, însă procesul poate dura luni sau chiar ani până la o decizie finală. În acest context, adoptarea proiectului de abrogare ar fi o soluție rapidă, eliberând cetățenii de costuri suplimentare și economisindu-le timp prețios.
„Taxa auto impusă de administraţia Băluţă afectează direct locuitorii sectorului şi trebuie eliminată. Solicităm abrogarea taxei auto deoarece afectează financiar locuitorii Sectorului 4.
În loc să rezolve problemele comunităţii sau să îmbunătăţească infrastructura, Primăria Sectorului 4 a ales să adauge o taxă inutilă.
Aceasta a fost introdusă fără o justificare clară, fără să aducă beneficii reale pentru locuitori şi fără o consultare publică sau dezbatere, deşi acestea erau necesare”, a declarat liderul consilierilor USR Sector 4, Paul Ene, relatează Newsweek.
Excepții pentru parcările private
De asemenea, administrația locală a oferit o excepție pentru persoanele care parchează în propriile curți sau dețin locuri de parcare în spații private. Aceste persoane nu vor trebui să plătească taxa de 540 de lei, dacă pot dovedi acest lucru prin documente oficiale. În plus, termenul de plată a fost extins până la data de 30 iunie, conform unei postări pe Facebook a primarului Daniel Băluță.
Taxa auto a fost introdusă de administrația locală a Sectorului 4, condusă de primarul Daniel Băluță, în contextul în care autoritățile locale susțin că veniturile generate ar urma să fie folosite pentru întreținerea și dezvoltarea infrastructurii rutiere din sector. Totuși, decizia a fost luată fără o dezbatere publică, ceea ce a stârnit nemulțumiri în rândul locuitorilor. De asemenea, criticii susțin că, în loc să investească în proiecte de infrastructură, administrația locală a preferat să impună o taxă fără un impact direct asupra îmbunătățirii condițiilor de viață ale cetățenilor.
Impactul asupra locuitorilor Sectorului 4
Taxa auto de 540 de lei a fost considerată de mulți ca fiind o măsură inechitabilă, mai ales pentru locuitorii care nu beneficiază de locuri de parcare publice sau care nu au posibilitatea de a-și parca mașina în propriile curți. În acest context, adoptarea proiectului de abrogare ar putea reprezenta un pas important pentru a ușura povara financiară a cetățenilor din Sectorul 4.
În concluzie, dacă proiectul va fi adoptat, bucureștenii vor scăpa de o taxă care a fost percepută ca un abuz al administrației locale, iar sectorul ar putea beneficia de o atmosferă mai transparentă și mai deschisă în fața nevoilor reale ale cetățenilor.
Sursa foto: Arhivă