Profesioniștii în marketing știu cum să transforme datele în instrumente puternice care să ajute companiile să ia rapid decizii informate și adaptate nevoilor specifice pe care le au. Prin soluțiile personalizate pe care le recomandă companiilor, simplificând și optimizând procesul decizional.
Prin urmare, apelând la servicii de analiză a datelor și tracking, companiile pot lua cele mai bune decizii bazate pe date.
Dashboarduri dinamice și personalizate pentru decizii bazate pe date
Deși poate să pară foarte complicat de realizat, integrarea informațiilor din mai multe surse este un proces pe care profesioniștii îl fac să fie simplu, creând panouri de control interactive în care adună și prezintă date din surse diferite – baze de date locale, cloud, fișiere Excel etc. Astfel, prin dashboarduri dinamice, specialiștii în tracking și analytics oferă un punct central de acces pentru toate informațiile companiei. Ca rezultat, compania va putea să monitorizeze în timp real progresul și să ia decizii clare și bine fundamentate, indiferent de complexitatea surselor de date pe care le utilizează.
Segmentarea inteligentă a datelor permite obținerea unor perspective valoroase
Analiza datelor nu este doar despre evaluarea trecutului. Un profesionist Tracking & Analytics Specialist utilizează algoritmi avansați de învățare automată și segmentează informațiile pentru a descoperi tipare și tendințe ascunse. Această abordare determină ca afacerea care se folosește de date exacte și strategii optimizate să obțină un avantaj competitiv.
Prin tehnici avansate de machine learning se poate face segmentarea clienților, după cum se poate face și segmentarea produselor:
- clienții pot fi segmentați în funcție de comportamentele comune, ceea ce înseamnă că afacerea se poate adresa publicului-țintă cu o precizie impecabilă. Rezultatul constând în campanii eficiente, cu costuri mai mici și impact maxim;
- segmentarea inteligentă a produselor presupune de la clasificarea în funcție de preț sau popularitate, până la analizarea feedback-ului clienților. Informațiile obținute pot să ajute compania să optimizeze stocurile și să personalizeze ofertele în mod strategic, maximizând rentabilitatea.
Care este scopul monitorizării datelor?
Urmărirea datelor clienților asigură o serie de avantaje pentru companii. Între aceste avantaje, următoarele sunt foarte importante:
Se obtine o mai bună înțelegere a comportamentului clienților
Compania va ști cât de des îi vizitează utilizatorii online site-ul sau paginile social media și ce fac aceștia acolo. Aceste date asigură o perspectivă complexă asupra preferințelor și comportamentului utilizatorilor, ajutând compania să le personalizeze experiența. De exemplu, unui utilizator care accesează frecvent pagina unui produs i se poate face o ofertă personalizată sau oferi un reminder. În plus, comportamentul general al consumatorului poate fi folosit în următoarele scopuri:
- pentru a optimiza designul site-ului;
- pentru a îmbunătăți conținutul;
- pentru a crea campanii de marketing mai eficiente.
Se pot analiza tendințele și modelele
Nicio companie care nu are acces la date de urmărire nu va ști ce funcționează și ce nu. Datele de urmărire, oferă, de exemplu, informații care arată că o campanie de publicitate în care s-au investit mii de euro nu functionează. Acestea arată și când utilizatorii vizitează site-ul afacerii. Dacă citesc blogul și apoi cumpără ceva, compania trebuie să înțeleagă că trebuie să mențină conținutul la zi. Dacă accesează un link de e-mail și apoi cer informații, înseamnă ca sunt șanse ca respectiva campanie de e-mail să funcționeze. Iar dacă ignoră e-mail-urile, dar merg pe profilul Instagram, înseamnă că afacerea trebuie să acorde mai multă atenție contului de Instagram.
Se poate identifica publicul țintă
Prin urmărirea datelor se poate ști de unde provin clienții afacerii. De exemplu, dacă datele arată că baza de clienți provine în cea mai mare parte dintr-o anumită zonă geografică, se poate pune focus pe vizarea publicul din zona respectivă. Dacă afacerea atrage consumatori fideli pe YouTube, TikTok etc., cel mai potrivit este să se focuse pe conținut plasat pe aceste rețele.
Nu există nicio îndoială că serviciile de analiză a datelor și tracking pot îmbunătăți performanța afacerii. Aceste servicii le oferă companiilor instrumentele necesare pentru a înțelege mai bine comportamentul clienților și pentru a lua decizii bazate pe date concrete. Prin monitorizarea atentă a datelor, companiile pot identifica oportunități de creștere și pot să-și optimizeze strategiile pentru rezultate mai bune.