Home » Stil de viață » Inedit » Descoperire șocantă făcută la 2.000 de metri adâncime în Ocean. Oamenii de știință nu au mai văzut așa ceva

GALERIE FOTO (3) Descoperire șocantă făcută la 2.000 de metri adâncime în Ocean. Oamenii de știință nu au mai văzut așa ceva

O creatură ciudată a fost descoperită la 2.000 de metri adâncime, pe fundul Oceanului Pacific. Peștele ciudat își poate schimba culoarea și forma.

Fundul mărilor și oceanelor au fost mereu un mere mister pentru oamenii de știință. De multe ori cercetătorii au găsit creaturi ciudate ascunse în bezna apelor. Aceștia au făcut o nouă descoperire, la 2.000 de metri adâncime, pe fundul Oceanului Pacific. Creatură își poate schimba culoarea și forma, iar americanii i-au dat numele de pește-balenă.

Peștii-balenă portocaliu strălucitor au fost văzuți pe jumătate înotând, pe jumătate alunecând prin strălucirea luminilor submarinului, la aproximativ 2.013 metri adâncime în largul golfului Monterey, California. Observarea acestor creaturi, peștii-balenă, a fost una dintre cele 18 realizate de biologii marini de la Institutul de Cercetare pentru Acvariul din Monterey Bay în timpul a 34 de ani de explorare în adâncime.

”Peștii-balenă au fost rareori văzuți vii în adâncuri, așa că rămân multe mistere cu privire la acești pești remarcabili. Cu fiecare scufundare în adâncime, descoperim mai multe mistere și le rezolvăm pe altele”, scrie Institutul de Cercetare pentru Acvariul din Monterey Bay.

Se știu foarte puține lucruri despre viața acestor animale acvatice. Timp de mai bine de un secol după descoperirea lor, cele trei forme extrem de diferite pe care animalele le pot lua de-a lungul ciclurilor lor de viață, au fost confundate cu diferite familii zoologice. Peștii-balenă au fost înregistrați pentru prima dată în 1895 de doi oameni de știință ai Instituției Smithsonian.

Aceste vietăși sunt forme larvare fără scară, cu cozi și guri lungi, asemănătoare unei serpentine, care par să aibă o supra-mișcare haotică. Peștii-balenă trăiesc și se hrănesc lângă suprafața oceanului. Când vine momentul ca peștii-balenă să își asume formele adulte, îi așteaptă două forme de corp foarte diferite.

Peștii-balenă pot ajunge la adâncimi de peste 3.500 metri

Peștii-balenă tind să fie observați la adâncimi cuprinse între 1.500 până la 2.000 de metri sub suprafața oceanului. Unele rapoarte au susținut că pot merge mult mai adânc până la adâncimi de peste 3.500 metri.

„Deoarece nu se vor mai hrăni niciodată, intestinele, esofagul și stomacul se vor strâmba și vor dispărea. Cavitatea lor toracică este în schimb umplută de organele lor sexuale și de un ficat gigantic ca un depozit de energie. Momentele dinaintea metamorfozei cozii tapetului masculine ar putea fi descrise ca o frenezie de hrănire. Creaturile se vor umple de crustacee minuscule numite copepode pentru a le ajuta să le alimenteze în restul vieții lor ca sisteme mobile de eliberare a spermei”, spun biologii americani.

Un studiu al genelor mitocondriale sau genelor, din 2009, care trasează linia maternă a permis cercetătorilor să demonstreze în mod concludent că cozile, bignozele și peștii-balenă din studiul lor aparțineau aceeași specie. Cu toate acestea, această descoperire a fost făcută doar într-o singură specie. Evazivitatea animalului care locuiește în adâncul oceanului înseamnă că arborii genealogici pentru multe specii nu pot fi niciodată finalizați.

Și nu se știe prea multe despre obiceiurile peștilor. Oamenii de știință cred că peștii-balenă migrează până la aproximativ 600 de metri sub suprafața mării pentru a se hrăni, retrăgându-se în siguranța adâncurilor pe măsură ce se face ziuă.