Home » Stil de viață » Inedit » FOTO Prima imagine cu gaura neagră din Calea Lactee: Cât de mare este gaura supermasivă din centrul galaxiei noastre

GALERIE FOTO (2)

Gaura neagră supermasivă din Calea Lactee, Sagittarius A, din centrul galaxiei, a fost observată de o echipă internațională, Event Horizon Telescope. Iată tot ce trebuie să știți despre ce este o gaură neagră și cât de mare este cu adevărat gaura supermasivă Sagittarius A!

Iată tot ce trebuie să știți despre ce este o gaură neagră  și cât de mare este cu adevărat gaura supermasivă Sagittarius A!

Ce este o gaură neagră?

Adesea considerate ca fiind o piesă de science-fiction, găurile negre sunt reale. O gaură neagră apare într-o zonă a spațiului în care materia s-a prăbușit în ea însăși.

Atracția gravitațională este atât de puternică încât nici măcar lumina nu poate trece prin ea. Se presupune că găurile negre se formează după ce stelele mor, dar adevărata cauză este încă necunoscută. Ele sunt invizibile și pot fi observate în spațiu doar cu ajutorul telescoapelor cu instrumente care le recunosc, potrivit BBC.

Găurile negre sunt descoperite prin studierea modului în care acestea interacționează în spațiu, deoarece acționează diferit față de alte stele din cauza forței de gravitație din jurul lor.

Cine a publicat prima fotografie a lui Sagittarius A?

Gaura neagră a fost fotografiată de un grup de oameni de știință internaționali, denumit „Event Horizon Telescope (EHT) collaboration”.â

Cei de la EHT Collaboration au postat descoperirea lor pe contul lor de Twitter:

„Faceți cunoștință cu gaura neagră din centrul galaxiei noastre! Astronomii au dezvăluit prima imagine a găurii negre supermasive din centrul Căii Lactee.”

Grupul a publicat anterior imagini ale găurilor negre.

În 2019, aceștia au împărtășit o altă gaură neagră – numită Messier 87 – care se afla într-o altă galaxie și care măsura de 6,5 miliarde de ori mai mare decât masa Soarelui nostru.

Aceasta este prima dată când au descoperit și fotografiat o gaură neagră în galaxia noastră.

Imaginea arată regiunea întunecată, centrală, în care se află gaura însăși și care este înconjurată de lumina provenită de forțele gravitaționale puternice.

Vorbind pentru BBC News, profesorul Heino Falcke, membru olandez al EHT, a declarat despre descoperire: „Această nouă imagine este specială pentru că este vorba de gaura noastră neagră supermasivă”.

El a adăugat: „Aceasta se află în „curtea noastră”, iar dacă vreți să înțelegeți găurile negre și modul în care funcționează, aceasta este cea care vă va spune, deoarece o vedem în detalii complicate”.