Home » Știri » Legea alăptatului în public a fost adoptată. Sancțiuni dure pentru cei care vor critica mamele care alăptează

Legea alăptatului în public a fost adoptată. Sancțiuni dure pentru cei care vor critica mamele care alăptează

Legea alăptatului în public a fost adoptată. Proiectul de lege a fost votat joi, 3 iunie, de Camera Deputaților din România. Așadar, persoanele care discriminează mamele care alăptează în public, ar putea fi sancționate dur. Amenzile pot ajunge până la 2.000 de lei.

Legea alăptatului în public a fost adoptată. Camera Deputaților a adoptat joi, legea privind alăptatul în public. Persoanele care discriminează mamele care alăptează în public ar putea fi amendate. Sancțiunile ar putea ajunge până la 2.000 de lei. Legea privind alăptatul în public a fost pus în dezbatere publică la Senat în toamna anului 2017, de 17 deputați și senatori din PNL, USR și PSD, iar inițiativa urmărea prevenirea discriminării mamelor care aleg să-și hrănească copii pe stradă sau în instituții publice. Proiectul de lege a fost adoptat cu 279 de voturi pentru și 1 abținere.

Faptele care constituie contravenții

• Evacuarea dintr-un spaţiu public a unei mame care are dreptul de a se afla în acel spaţiu şi care alăptează un copil de până la 24 de luni;
  • Interzicerea în orice mod a alăptării în spaţii publice a unui copil de până la 24 de luni;
    Refuzul furnizării de servicii unei persoane care alăptează un copil de până la 24 de luni, în condiţiile în care persoana are dreptul de a beneficia de serviciul respectiv.
  • În cazul în care s-ar s-ar întâmpla una din situaţiile menţionate anterior, sancţiuniile ar fi amendă cuprinsă între 100 şi 500 de lei pentru persoanele fizice sau amendă cuprinsă între 1.000 şi 2000 de lei pentru persoanele juridice

Reacțiile politicienilor

Senatoarea liberală Alina Gorghiu a postat un mesaj pe Facebook, anunțându-și urmăritorii că mămicile sunt susținute de lege să alăpteze în public. „Veşti bune pentru mămici!! Proiectul de lege pe care l-am semnat şi pe care l-am susţinut, fiind #mamădedoi, privind alăptarea în spaţii publice a fost adoptat azi de Camera Deputaţilor, forul decizional. Nicio mamă nu va mai trăi cu teama de umilire publică provocată de reacţiile discriminatorii ale unora. Prin această lege, evacuarea din spaţiul public a unei mame care alăptează, refuzul furnizării de servicii unei femei care alăptează sau orice alt mod de a interzice alăptatul în public devin fapte sancţionabile cu amendă de la 100 de lei pana la 2.000 de lei. Până acum, legislaţia în vigoare nu sancţiona o astfel de practică discriminatorie, care încalcă nu numai dreptul copilului la hrană, ci şi la sănătate. Numai prin #legisănătoase combatem discriminarea, abuzul şi izolarea socială” a precizat Alina Gorghiu.

Înainte de votul final și deputatul USR PLUS Iulian Bulai a susținut necesitatea acestei legi. Acesta a postat pe rețelele de socializare o fotografie cu o bancnotă interbelică, oferind imaginea unei mame care alăpta pe o bancă. În ultimii ani, numeroase mame au fost criticate dur pentru că au alăptat în public. „Sunt și politicieni ipocriți care s-au opus până acum. Au fost în trecut parlamentari care urmăreau filme porno în sala plenului Parlamentului, dar nu ar fi acceptat normalitatea unei mame care își alăptează pruncul. În trecut, românii parcă erau mai conectați cu natura și relația firească mamă-sugar. Iată o bancnotă interbelică – o femeie alăptând!” a scris acesta.

Bacnota interbelica