O librărie online creează eficiență, interactivitate și expune mai repede noutățile editoriale. „Ok”, veți spune, „Dar unde este acea instituție veche și mult iubită, librăria fizică? Îi sunt zilele numărate?”. Nu neapărat…
Librăria online este un fel de must have, oricât ar suna ca în modă. E adevărat că nu toată lumea o apreciază, dar reprezintă o resursă valoroasă, pliată perfect pe vremuri turate la viteza maximă. Interactivitatea adaugă o nouă dimensiune a ceea ce înseamnă „librărie”, captivând cititorii în moduri care nu sunt posibile în ceea ce privește librăriile tradiționale.
Cititorii preferă experiența pe îndelete de a naviga prin rafturile de cărți dintr-un magazin sau ar opta mai degrabă pentru eficiența cumpărăturilor de cărți online, adăugând titluri în coșul lor digital din mers? Pe această întrebare s-a bazat un sondaj recent YouGov, iar conform datelor a rezultat că mai mult de o treime dintre consumatorii din 17 piețe internaționale (36%) preferă să cumpere cărți de citit dintr-un magazin fizic. Dar o proporție mai mare (46%) ar prefera să facă acest lucru de la o librărie online.
Sursa menționată adaugă încă ceva: persoanele cu vârsta între 35 și 44 de ani sunt cele mai puțin predispuse să prefere să cumpere cărți de la o librărie (32%). De fapt, acest grup este lider (51%) în ceea ce privește preferința de a cumpăra cărți online. Datele de pe piețele individuale arată că francezii (46%) sunt cei mai dispuși să cumpere cărți de la o librărie fizică. În proporții egale sunt indienii (42%), indonezienii (42%) și spaniolii (42%), toți dispuși precum francezii să achiziționeze cărți online. Interesant este faptul că, tot potrivit sursei, polonezii reprezintă cea mai mare proporție de consumatori (57%) care preferă să cumpere cărți de la librării online, urmați fiind de consumatorii din Italia (52%), Suedia (51%) și Emiratele Arabe Unite (50%). Britanicii sunt mai predispuși decât americanii (46% față de 43%) să cumpere cărți de la o librărie online.
Dar de ce poate fi atractivă o librărie online? Cărțile pot fi disponibile instantaneu, iar acest lucru încurajează o relație dinamică între autori și cititori, în care conținutul evoluează pe baza feedback-ului și a tendințelor emergente.
Librăriile online oferă funcționalitate avansată, facilitează găsirea unui anumit conținut pentru cititori. Această capacitate contribuie la o experiență de lectură mai ușor de utilizat. Cititorii pot găsi rapid informațiile, acest lucru sporind și încurajând implicarea prelungită cu o librărie online.
Să presupunem că doriți să cumpărați o carte de la o librărie online, dar nu vă puteți aminti titlul complet. Puteți să o căutați introducând numele autorului sau subiectul. Cărțile care corespund criteriilor vor fi listate pe ecran. Puteți găsi cartea care vă interesează datorită metadatelor. Simplu. Și nu e vorba doar despre atât.
Librăriile viitorului pot oferi consumatorilor o experiență specială, în jurul unei arii vaste de cunoștințe. Veți vizita o asemenea librărie nu pentru că se poate pretinde vreodată a fi cuprinzătoare, ci pentru că doriți să intrați într-un spațiu în care selectivitatea librăriei a creat o nișă. Gama sa este completă pentru ceea ce își propune să facă, dar cu stoc mult mai puțin decât librăriile din trecut. Însă piața sa este întreaga lume!