Lidl, Kaufland, dar și alte mari supermarketuri de la noi din țară au luat o hotărâre majoră, care s-ar putea să-i afecteze pe români. Totul se întâmplă din cauza războiului din Ucraina, dar și a lipsa energiei electrică din țara vecină și chiar și din Moldova. Ce au decis reitailerii pentru marile lor magazine din România.
Decizia luată în plină criză energetică
Războiul din Ucraina are un impact puternic asupra întregii lumi, cel mai mult se resimte în industria energetică și cea alimentară. Prețurile au crescut considerabil, iar alimentele pe care odată ți le cumpărai cu ușurință, acum abia ți le mai permiți. Acum, patronii lanțurilor de hipermarkerturi și supermarketuri au decis să facă economie și au redus la limita minimă orice consum sau cheltuială care era în plus. Au redus programul și au început să investească în tehnologie cu eficiență energetică mai bună sau în metode de producție proprie a energiei.
Mai multe lanțuri de magazine au înlocuit vitrinele vechi, care consumau foarte mult curent, cu unele mai economice. Au pus panouri voltaice și astfel au limitat consumului de energie electrică. De altfel, după terminarea programului iluminarea în parcarea și în fața magazinelor nu se mai face.
„Magazinul este încălzit dar nu folosim gaze, ci mai degrabă e un sistem care recirculă căldura produsă de angrenajele de frig, iar iarna o transformă în căldură în pardoseală. Vara o transformă în aer condiționat pentru răcire”, a explicat Valer Hancas, director de comunicare, notează România TV.
Lidl, decizie de ultim moment
Criza economică bate la ușă, așa că mai mulți retaileri s-au gândit la diferite soluții pe care le-au pus imediat în pratică. Lidl este unul dintre marile magazine, unde românii își fac cumpărăturile foarte des. Asta pentru că produsele lor sunt pentru orice buzunar și în fiecrae săptămână au diverse oferte. Totuși, și acest supermarket a luat decizii majore pentru a-și „proteja” marfa. Dacă până acum, românii au văzut sisteme antifurt pe cașcaval sau salam, iată că acum sunt puse și pe carnea de vită.
Acest lucru s-a întâmplat într-un magazin Lidl din cartierul Ghencea, București. Clienții au rămas de-a dreptul uimiți să vadă că au fost montate sisteme antifurt pe pachetele de carne de vită. Acest lucru s-a întâmplat, pentru că, cel mai probabil, o cantitate semnificativă de marfă din lăzile frigorifice a ajuns să dispară, nefiind plătite la casa de marcat.