O nouă linie de metrou va fi construită în Capitală, urmând să lege Gara de Nord 2 de Gara Progresul printr-un traseu ce va cuprinde 13 stații. Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul, iar lucrările sunt estimate să dureze 50 de luni.
Undă verde pentru extinderea metroului
Bucureștiul se pregătește pentru una dintre cele mai importante extinderi ale rețelei de transport subteran din ultimele decenii. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a avizat miercuri, 12 februarie 2025, planul tehnico-economic pentru noua linie de metrou care va străbate orașul pe un traseu de 11,94 km. Proiectul, parte a strategiei de modernizare a infrastructurii de transport, urmează să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile, având un cost total estimat la 3,43 miliarde de euro, TVA inclus.
Anunțul a fost făcut de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, care a subliniat importanța acestei investiții pentru fluidizarea traficului și reducerea timpilor de călătorie între nordul și sudul Capitalei.
„Toți acești indicatori tehnico-economici au fost avizați astăzi de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Așteptăm acum ca în perioada următoare și Guvernul României să adopte o hotărâre pentru aprobarea acestora. Licitația pentru desemnarea proiectantului și constructorului se află în faza finală, iar în luna martie va fi anunțat câștigătorul”, a transmis edilul pe rețelele sociale.
13 stații noi pentru un București mai conectat
Noua linie de metrou, care va face parte din extinderea magistralei M4, va include următoarele stații:
- Știrbei Vodă
- Bogdan Petriceicu Hașdeu
- Uranus
- George Rozorea
- Chirigiu
- Filaret
- Eroii Revoluției 2
- George Bacovia
- Toporași Nicolae Cajal
- Luică
- Giurgiului
- Progresul
Această nouă magistrală este menită să îmbunătățească mobilitatea urbană, oferind locuitorilor din sudul Bucureștiului o legătură directă și rapidă cu nordul orașului, fără a mai fi nevoiți să schimbe mai multe mijloace de transport.
Conform autorităților, magistrala M4 va fi echipată cu trenuri moderne, capabile să reducă timpul de călătorie și să crească confortul pasagerilor. De asemenea, vor fi amenajate noduri intermodale la principalele puncte de legătură, facilitând accesul către alte mijloace de transport public.
Când vor începe lucrările și cât va dura construcția
Potrivit estimărilor oficiale, lucrările ar urma să înceapă în cursul acestui an, după finalizarea licitației și semnarea contractului cu antreprenorul desemnat. Durata totală a execuției este estimată la 50 de luni, ceea ce înseamnă că noua magistrală ar putea fi finalizată și pusă în funcțiune în anul 2029.
Această investiție face parte dintr-un plan mai amplu de modernizare a infrastructurii de transport public din București, care include și alte proiecte de extindere a rețelei de metrou, tramvaie și autobuze electrice.
Noua magistrală M4 promite să reducă semnificativ aglomerația din traficul de suprafață și să ofere bucureștenilor o alternativă rapidă, eficientă și ecologică pentru deplasarea prin oraș.
Sursa foto: Arhivă