Redactia.ro

Nuntă sau botez? ANAF vrea să știe câți invitați ai și cât costă meniul. Reguli noi pentru organizatori

Industria organizării de evenimente – nunți, botezuri, aniversări sau petreceri corporate – intră sub lupa Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Începând cu luna august 2025, restaurantele, cluburile, sălile de evenimente și furnizorii de servicii conexe sunt obligați să raporteze detalii exacte despre fiecare petrecere programată. Măsura a fost justificată de autorități prin necesitatea reducerii evaziunii fiscale, un fenomen frecvent întâlnit în domeniul HoReCa.

Ce informații trebuie transmise către ANAF

Conform noilor reguli, operatorii economici din acest sector vor fi nevoiți să transmită către ANAF următoarele date:

  • numărul de invitați;

  • tipul evenimentului (nuntă, botez, aniversare, petrecere corporate etc.);

  • prețul meniului;

  • avansurile achitate;

  • modalitatea de plată utilizată.

Raportarea se face în termen de cinci zile de la solicitarea autorităților și se transmite în format electronic, la adresa de e-mail oficială antifrauda.sv@anaf.ro.

Măsura nu se aplică doar locațiilor care găzduiesc evenimente, ci și furnizorilor de servicii conexe, precum formații, DJ, fotografi sau videografi.

De ce a luat ANAF această decizie

Reprezentanții instituției susțin că există numeroși operatori economici care evită fiscalizarea veniturilor, fie prin lipsa bonurilor fiscale, fie prin neemiterea facturilor. Solicitarea actuală de informații are scopul de a completa datele deja existente în bazele de date ale Fiscului și de a asigura o mai bună declarare a veniturilor impozabile.

„În principal, din experiența noastră, există operatori economici de rea-credință care nu își fiscalizează veniturile obținute, fie că nu emit bon fiscal, fie că nu emit facturi aferente veniturilor realizate. Există acest risc de a nu fiscaliza respectivele venituri. Este o solicitare de informații care va completa datele fiscale pe care noi le avem în bazele de date și va asigura totodată un nivel de conformare și declarare a veniturilor impozabile, urmând ca doar în situația în care vom găsi un risc fiscal semnificativ la un anumit operator economic să acționăm și printr-un control antifraudă”, a declarat Nanu Toma, inspector general adjunct DGAF, pentru Protv.

Cum vor fi folosite datele colectate

ANAF precizează că noile cerințe nu presupun controale automate. Totuși, în cazul în care vor fi identificate discrepanțe majore sau riscuri fiscale ridicate, inspectorii antifraudă vor putea declanșa verificări suplimentare.

Astfel, măsura are rolul de a descuraja operatorii care încearcă să eludeze taxele și să asigure o mai mare transparențăîn declararea veniturilor generate de evenimente.

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: