O elevă din Iași a devenit subiect de discuții aprinse după ce a declarat că vrea să urmeze Facultatea de Medicină, deși nu se așteaptă să obțină mai mult de 5 la examenul de Bacalaureat. Într-un interviu acordat la ieșirea de la examen, tânăra a spus că își dorește să devină medic pentru că mama sa lucrează deja în acest domeniu și se bazează pe „pile” pentru a-și asigura admiterea la facultate. Această declarație a stârnit reacții virulente în mediul online, unde mulți au criticat atitudinea și lipsa de motivație a elevei.
Criticile dure din partea internauților
Declarațiile elevei nu au trecut neobservate în mediul online, unde utilizatorii au exprimat opinii critice și uneori chiar dure. Mulți au considerat că o astfel de atitudine este un exemplu al lipsei de respect față de profesia de medic și față de eforturile pe care alți tineri le depun pentru a obține rezultate bune la examenul de Bacalaureat. Comentariile variază de la critici privind pregătirea insuficientă a elevei, până la acuzații de corupție și nepotism în procesul de admitere la facultățile de medicină.
Unii utilizatori au subliniat faptul că medicina este o profesie care necesită un nivel ridicat de cunoștințe și dedicare, iar admiterea pe baza relațiilor personale subminează integritatea sistemului educațional. De asemenea, mulți s-au arătat îngrijorați de faptul că astfel de practici ar putea duce la formarea unor medici nepregătiți, cu consecințe grave asupra sistemului de sănătate.
„Reporter: Bună, cum a fost la examen?
Elevă: Subiectul 1 a fost greuț. Greuț, așa și-așa. Subiectul 2 l-am făcut perfect și subiectul trei a fost ‘mmm…’
Reporter: Ce notă crezi că vei lua?
Elevă: 5.
Reporter: Ești mulțumită cu nota 5?
Elevă: Da, că la română am făcut bine. La geografie iau mai mult și aia e, iau BAC-ul
Reporter: Ce vrei să faci după terminarea liceului?
Elevă: Mă duc pe Medicină, sper, dacă-l iau.
Reporter: Mergi la Medicină?
Elevă: Da.
Reporter: Cu nota 5?
Elevă: Da, trebuie doar să iau BAC-ul. Mă duc la locuri cu bani. Trebuie doar să iau BAC-ul gen.
Reporter: De ce alegi Medicina?
Elevă: Că e și mama acolo, mă ia după ea și de-aia. Nu că-mi place mie neapărat, dar e și mama acolo și am pile.
Reporter: Dar nu e mai ok să faci ceva de care ești pasionată?
Elevă: Păi nu sunt pasionată de absolut nimic. De-aia nu știu și mă iau după mama.
Reporter: Tu ce faci în timpul liber?
Elevă: Stau.
Reporter: Trebuie să ai o pasiune…
Elevă: Mă plimb, stau și…atât. Nu prea fac nimica eu.
Reporter: Și nu te plictisești?
Elevă: Ba da, e plictisitor.
Reporter: Ce mesaj le transmiți celor care dau bacul acum?
Elevă: Sper că n-ați scris ‘Ion’. Va pica poezia anul viitor, 100%”.
O realitate alarmantă în sistemul educațional
Cazul acestei eleve scoate la iveală o problemă mai amplă cu care se confruntă sistemul educațional din România. În timp ce unii tineri se străduiesc să obțină note mari la Bacalaureat și să-și construiască o carieră bazată pe merit, alții se bazează pe relații și influențe pentru a avansa în viață. Această realitate este alarmantă și ridică întrebări despre echitatea și corectitudinea procesului de admitere în învățământul superior.
De asemenea, cazul ilustrează și o lipsă de motivație și de orientare profesională în rândul unor tineri, care nu știu ce vor să facă în viață și ajung să aleagă cariere bazate pe influențele familiale, mai degrabă decât pe pasiunile sau aptitudinile personale. Acest lucru poate avea consecințe negative nu doar asupra carierei lor, dar și asupra calității serviciilor pe care le vor oferi în viitor.