Redactia.ro

Ordinul care limitează temele la două ore pe zi a aprins spiritele. Profesorii și părinții reacționează

Timpul dedicat temelor pentru acasă este limitat oficial la cel mult două ore pe zi, potrivit unui Ordin semnat de ministrul Educației, Daniel David, care a intrat deja în vigoare. Noile reguli introduc un mecanism de monitorizare mult mai strict: directorii sunt obligați să verifice modul în care învățătorii respectă prevederile, iar diriginții trebuie să urmărească atent activitatea profesorilor de la clasă.

Decizia a generat reacții puternice în rândul cadrelor didactice, care consideră măsura greu de aplicat în practică. Totuși, specialiștii în Educație afirmă că există soluții pentru a respecta limitele impuse fără a afecta procesul de învățare.

Profesorii susțin că este dificil să limitezi temele atunci când elevii au multe ore cu profesori diferiți, fiind aproape imposibil ca fiecare cadru didactic să se coordoneze zilnic cu toți ceilalți. În schimb, experții propun o abordare simplă: dacă o clasă are șase ore pe zi, fiecare profesor poate stabili teme care să nu depășească 20 de minute de lucru. Astfel, volumul total s-ar încadra în cele două ore prevăzute de Ordin. O schimbare importantă este și eliminarea temelor obligatorii pentru vacanțe, acestea devenind opționale.

Ce prevede Ordinul care stabileşte limite de timp pentru teme

Art. 2. Tema pentru acasă este necesar să fie stabilită diferențiat, după cum urmează:

(1)  Tema obligatorie, care are un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevii clasei.

(2) Tema suplimentară, care este facultativă, cu caracter general sau individual-diferențiată, pentru activități de recuperare sau de pregătire pentru performanță.

Art. 3. (1)  La nivelul educației timpurii și la clasa pregătitoare nu se dau teme pentru acasă.

(2)  Timpul total alocat la învățământul primar pentru temele obligatorii va fi de maximum 1 oră.

(3) Directorul unității de învățământ preuniversitar, pe baza analizei proprii și a feedbackului elevilor/părinților, monitorizează și ia măsuri pentru respectarea prevederilor alin. (1) și (2), în urma consultării cu responsabilul și membrii Comisiei pentru curriculum.

(4) Pentru toate celelalte niveluri de învățământ preuniversitar temele obligatorii pentru acasă nu pot depăși 2 ore.

(5) Dirigintele, pe baza analizei proprii și a feedbackului elevilor/părinților, monitorizează și informează directorul unității de învățământ preuniversitar care dispune măsuri în vederea respectării prevederilor alin. (4), în urma consultării cu responsabilul și membrii Comisiei pentru curriculum.

(6) Tema pentru acasă pentru o disciplină, având drept finalitate realizarea unor lucrări mai ample/de sinteză, poate să fie maximum una pe interval de învățare (modul).

Art.  4. (1) În perioada vacanțelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă pentru elevii din învățământul primar și gimnazial.

(2) Temele de vacanță sunt teme de tip suplimentar.

Art. 8. În stabilirea temelor pentru acasă se va evita apariția unor efecte negative, de tipul: pierderea interesului elevului față de învățare (din cauza cantității, dificultății sau monotoniei temelor etc.), oboseală fizică și emoțională, reducerea timpului liber destinat unor activități recreative (activități sportive, artistice, gospodărești, lectură etc.), adâncirea diferențelor dintre elevii performanți și cei aflați în dificultate.

Art 9. Se interzice utilizarea temei ca instrument de pedeapsă (cantitate mare de teme, exerciții repetitive), precum și solicitarea realizării/parcurgerii unor activități de învățare/conținuturi, care necesită o abordare sistematică în clasă și nu pentru a fi realizate/parcurse individual, ca temă pentru acasă.

Art. 10. (1) Anual se va colecta feedbackul elevilor și al părinților față de utilitatea și eficiența temelor pentru acasă.

(2) Directorul, pentru învățământul primar, și dirigintele clasei, pentru celelalte niveluri ale învățământului preuniversitar, sunt responsabili pentru colectarea feedbackului, care va fi analizat în consiliile de administrație ale unităților școlare, care vor lua măsuri atât pentru eficientizarea educației prin teme, cât și pentru creșterea gradului de satisfacție al elevilor și părinților”, se arată în Ordinul semnat de Daniel David.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: