Redactia.ro

Pasagerii unui avion, înșelați? Sandvișurile s-au ieftinit cu 63% după ce toată lumea cumpărase

O cursă aeriană Viena–Grecia s-a transformat într-un episod tensionat după ce pasagerii au aflat că sandvișurile cumpărate la prețul de 9,50 euro au fost reduse brusc, la doar o oră distanță, la 3,50 euro. Situația a generat revoltă și discuții aprinse, mai ales că cei care achiziționaseră produsele la început nu au primit nicio compensație.

Norbert L., un bărbat de 56 de ani, s-a întors săptămâna trecută dintr-o vacanță de două săptămâni în Grecia. Însă atmosfera relaxată a concediului i-a fost rapid stricată de un incident pe care nu l-ar fi anticipat niciodată. În timpul zborului spre Viena, însoțitoarele de bord au început să vândă sandvișuri simple, la prețul de 9,50 euro bucata.

Foamea și lungimea drumului au făcut ca mulți pasageri să accepte suma, chiar dacă li s-a părut ridicată. „În jurul meu, toată lumea a cumpărat, nu aveam de ales. Zborul era lung și nu aveam altă opțiune”, a povestit Norbert pentru publicația Heute.

Reducerea-surpriză: 63% mai ieftin

După aproximativ o oră, un nou anunț făcut de însoțitoarele de zbor a aprins scânteia nemulțumirii. Produsele rămase au fost oferite brusc la un preț redus: doar 3,50 euro. Diferența de 63% față de tariful inițial i-a revoltat pe cei care plătiseră deja 9,50 euro pentru același produs.

„Cei care cumpăraseră la început au fost derutați și revoltați. Nu au primit niciun cent înapoi. Erau exact aceleași sandvișuri, cu o oră mai devreme. Prețul trebuia să fie același de la bun început”, a spus Norbert.

Regula ciudată: gustările reduse, doar pentru acasă

Mai mult, pasagerii au fost surprinși să afle că sandvișurile vândute la preț redus nu puteau fi consumate în timpul zborului. Însoțitoarele au anunțat că acestea trebuie păstrate pentru după aterizare, ca o gustare pe drumul spre casă.

„A fost ceva foarte ciudat. Practic, mâncarea nu putea fi servită în avion. Ni s-a spus clar că trebuie luată la pachet. Atunci de ce au costat 9,50 euro înainte și doar 3,50 euro după?”, a adăugat Norbert.

Explicațiile companiei

Contactată de presa austriacă, compania Austrian Airlines a oferit o justificare oficială. „Acționăm activ pentru a preveni risipa alimentară, prin oferte speciale. Produsele proaspete, nevândute, sunt oferite la preț redus înainte de aterizare”, a transmis compania.

Aceasta a subliniat că politica sa urmărește reducerea pierderilor și utilizarea eficientă a resurselor, în linie cu practicile sustenabile pe care încearcă să le promoveze.

Nemulțumirea pasagerilor: „Doar profit”

Pentru cei aflați la bord, explicațiile nu au fost suficiente. Mulți dintre pasageri au perceput situația ca pe o strategie de maximizare a profitului, nicidecum ca pe o măsură de reducere a risipei.

„Este doar praf în ochi. Dacă ar fi fost vorba cu adevărat de prevenirea risipei, prețul ar fi trebuit să fie mic de la început. Nu să vinzi scump, apoi să faci reducere doar după ce toată lumea a cumpărat”, a spus Norbert, reflectând nemulțumirea generală.

Un caz care ridică întrebări

Incidentul de pe cursa Austrian Airlines a deschis o discuție mai amplă despre prețurile practicate la bordul avioanelor. În general, produsele oferite în timpul zborurilor au costuri mai mari decât în magazinele obișnuite, dar diferența de preț aplicată în acest caz a fost considerată abuzivă.

În plus, politica prin care gustările la reducere nu puteau fi consumate în timpul zborului a alimentat suspiciunile că scopul real a fost obținerea de profit maxim, nu reducerea risipei.

Pentru Norbert și ceilalți pasageri, incidentul a rămas ca o amintire neplăcută după o vacanță frumoasă. Frustrarea a venit nu doar din diferența uriașă de preț, ci și din lipsa de transparență și de respect față de client.

Cazul atrage atenția asupra importanței unor politici corecte și echilibrate în domeniul transportului aerian. Într-o perioadă în care pasagerii sunt tot mai atenți la prețuri și servicii, astfel de episoade riscă să afecteze serios încrederea în companiile aeriene.

În final, un simplu sandviș s-a transformat într-un simbol al nemulțumirii pasagerilor, demonstrând cât de ușor poate fi stricată experiența unei călătorii atunci când transparența și respectul lipsesc.

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: