Redactia.ro

Persoanele care au buletinul expirat, pierdut sau furat pot obține acte noi chiar în ziua alegerilor

Duminică, 9 iunie, în ziua alegerilor locale și europarlamentare, persoanele care au buletinul expirat, pierdut sau furat, pot obține un nou document de identitate. Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor şi serviciile judeţene vor avea program de lucru special pentru a facilita acest proces și a asigura că toți cetățenii pot vota.

Program special pentru emiterea buletinelor

Pentru a veni în sprijinul alegătorilor, Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor și serviciile județene vor funcționa cu program extins în weekendul alegerilor. Conform Agerpres, programul va fi următorul:

  • Sâmbătă: Până la ora 16:00
  • Duminică: Până la ora 22:00

Această măsură permite cetățenilor să obțină un nou buletin chiar și în ziua votului, asigurându-se astfel că nu vor fi împiedicați să-și exercite dreptul electoral.

În pregătirea alegerilor, Centrul Operaţional de Comandă, cu rol de coordonare şi monitorizare a tuturor misiunilor, a fost activat în sediul Ministerului Afacerilor Interne (MAI). De asemenea, ofiţeri cu funcţii de conducere și experiență au fost trimişi în teritoriu pentru a asigura sprijinul și îndrumarea necesare.

„La nivelul Ministerului Afacerilor Interne, chiar în clădirea în care ne aflăm, a fost activat, începând din această dimineaţă de la ora 07.00, Centrul Operaţional de Comandă cu rol de coordonare şi monitorizare a tuturor misiunilor din aceste zile.

Comandamente operaţionale similare au fost activate în toate judeţele şi în Capitală. De asemenea, în fiecare judeţ au fost trimişi de la Bucureşti, ofiţeri cu funcţii de conducere şi cu experienţă în activitatea de coordonare, sprijin şi îndrumare. Astăzi, efectivele MAI asigură protecţia pe timpul transportului buletinelor de vot şi a celorlalte materiale electorale de la locurile de depozitare către secţiile de votare”, a anunţat sâmbătă purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, Monica Dajbog.

MAI a dispus măsuri stricte pentru protecția buletinelor de vot

MAI a dispus măsuri stricte pentru protecția buletinelor de vot și a altor materiale electorale pe durata transportului acestora de la locurile de depozitare către secțiile de votare. Sâmbătă, președinții birourilor electorale ale secțiilor de vot și membrii acestora trebuie să fie prezenți la sediile secțiilor de votare la ora 18:00 pentru a lua măsurile necesare asigurării ordinii și corectitudinii operațiunilor de votare.

Pentru a asigura desfășurarea în bune condiții a alegerilor, aproximativ 33.800 de efective ale MAI vor fi implicate în misiunile de sâmbătă. În ziua alegerilor, numărul acestora va crește la aproximativ 42.800 de angajați MAI mobilizați la nivel național pentru a menține ordinea și siguranța publică și pentru a asigura măsurile de protecție a secțiilor de vot.

În plus față de măsurile de protecție obișnuite, vor fi pregătite echipe pentru intervenția rapidă și cercetarea incidentelor electorale. De asemenea, vor fi instituite dispozitive de ordine publică pentru prevenirea evenimentelor negative cauzate de aglomerările de persoane.

Cum poți obține un nou buletin

Pentru a obține un nou buletin, cetățenii trebuie să se prezinte la Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor sau la serviciile județene cu documentele necesare. În mod obișnuit, acestea includ:

  1. Cererea pentru eliberarea actului de identitate
  2. Certificatul de naștere, original și copie
  3. Certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original și copie
  4. Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul, original și copie
  5. Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie
  6. Chitanța de plată a taxei pentru eliberarea actului de identitate

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: