Redactia.ro

Povestea nefardată a lui Nawaf Salameh, milionarul din România care s-a stins subit chiar în ziua de Paște. Era unul dintre cei mai bogați români

Nawaf Salameh. Foto: Facebook

Nawaf Salameh, fondatorul imperiului Alexandrion Group, s-a născut pe 14 septembrie 1965, în Marmarita, o localitate situată în Valea Creștinilor, în nord-vestul Siriei. Al treilea dintre cei cinci copii ai familiei Salameh, Nawaf a crescut într-un mediu unde valorile tradiționale se împleteau cu ambiția de a reuși. Tatăl său, un cunoscut distribuitor de medicamente și proprietar al unui lanț de farmacii, a fost primul care i-a insuflat spiritul antreprenorial, chiar dacă spera, în adâncul sufletului, ca fiul său să-i calce pe urme și să devină farmacist.

Povestea nefardată a lui Nawaf Salameh, milionarul care s-a stins subit chiar în ziua de Paște. Era unul dintre cei mai bogați români

În adolescență, Nawaf împreună cu frații săi ajuta la farmacia familiei. În timp ce tatăl lucra în stil tradițional, cu furnizori constanți și fără negocieri, tânărul Nawaf gândea deja diferit. Era îngrijorat de marjele de profit și îmi investea timpul pentru a căuta oferte mai bune, construind, fără să știe, primele baze ale filozofiei sale de afaceri.

După absolvirea studiilor primare și gimnaziale la Marmarita, Nawaf Salameh a continuat la Liceul Hanna Bassam, unde și-a finalizat studiile liceale. În 1983, la îndemnul familiei, Nawaf a luat decizia de a-și continua studiile universitare împreună cu sprijinul moral al mamei sale, care a ales pentru el România, o țară percepută ca fiind ospitalieră și cu un sistem educațional solid.

Primul an a fost dedicat studiului limbii române, o provocare pe care tânărul Nawaf a îmbrășișat-o cu ambiție. Apoi a fost admis la Facultatea de Medicină din cadrul Universității de Științe Medicale Carol Davila din București, marcând astfel primul pas important pe un drum plin de provocări.

De la medicină la spirit antreprenorial

În 1991, Nawaf Salameh a absolvit medicina, specializându-se în medicină generală. Rezidențiatul și l-a efectuat la Spitalul Universitar din Atena, Grecia, deschizându-i astfel drumul spre alte oportunități întrepătrunse cu afacerile.

Perioada de după finalizarea studiilor a coincis cu transformări majore în Europa de Est, odată cu prăbușirea regimurilor comuniste. Contextul socio-economic favorabil antreprenoriatului l-a determinat pe Nawaf Salameh să se îndoiască dacă drumul său profesional trebuia să rămână în medicină.

Astfel, între 1992 și 1993, Nawaf a făcut primii pași în afaceri. Într-un birou modest din Atena, după echivalarea studiilor și rezidențiatul efectuat, a primit o ofertă inedită: să investească într-un transport de ciocolată destină exportului într-o Ucraină înergetică și în continuă schimbare. Investind 14.000 de dolari, Nawaf a reușit să învârtă rapid afacerea, revenind cu un profit substanțial de 7.000 de dolari.

Oportunitatea care a schimbat totul

Această primă experiență de succes l-a convins că antreprenoriatul este drumul său. Partenerul cipriot i-a propus o a doua rundă de investiții, dar pentru că furnizorul nu dorea să ofere marfă pe credit, Nawaf a trebuit să obține un cec de un milion de dolari, garantat la bancă.

Tot în acea perioadă, un alt om de afaceri, de data aceasta din Creta, i-a propus să investească într-o mică fabrică de băuturi spirtoase. Inițial sceptic, Nawaf a acceptat să viziteze unitatea de producție.

Fabrica era modestă, având o suprafață de aproximativ 600 de metri pătrați și doar doi angajați. Alexandrion și Kreskova erau singurele produse fabricate acolo. Vizita nu l-a convins pe loc, dar drumul într-o zi toridă de vară și saluturile primite de proprietar de la trecători l-au atins emoțional.

„Mi-a adus aminte de locul unde m-am născut, unde fiecare om însemna familie. Această conexiune m-a determinat să spun da,” a povestit mai târziu Nawaf Salameh.

Construcția unui imperiu

Decizia de a investi într-o mică fabrică de băuturi a fost doar începutul unei povești de succes. Nawaf Salameh a adus brandul Alexandrion în România, transformându-l într-un simbol de calitate pe piața internă.

Dar ambițiile sale nu s-au oprit aici. Nawaf a înțelepciunea să ca antreprenor: a extins treptat portofoliul de produse, a investit în tehnologie modernă și a adus alături de el profesioniști de top. Totodată, a înțeles importanța responsabilității sociale și a implicării în comunitate.

Deși deja un om de afaceri consacrat, Nawaf Salameh nu a neglijat niciodată importanța educației. În 2005, a absolvit Colegiul Național de Apărare din România, iar între 2010 și 2013, și-a continuat studiile doctorale, obținând titlul de Doctor în științe militare și informații la Universitatea Națională de Apărare Carol I.

Această pregătire suplimentară nu a fost doar o ambiție personală, ci și o consolidare a viziunii sale despre leadership, strategie și responsabilitate.

De la Marmarita la lider de piață internațională

Astăzi, Nawaf Salameh este sinonim cu excelența în industria băuturilor spirtoase. Alexandrion Group a devenit un jucător global, cu investiții în diverse industrii și proiecte de responsabilitate socială. Totul a încăput cu un vis, o decizie luată într-o zi de vară, și curajul de a schimba drumul predestinat.

Povestea lui Nawaf Salameh rămâne o lecție despre cum perseverența, viziunea și respectul față de rădăcini pot construi un imperiu de succes.

adsmedia.ro - Ad Network
O lovitură zdrobitoare contra ciupercii!
Sunteți sigur de sănătate dvs.? Verificați-vă simptomele!
In loc sa il inlocuiesc, m-am schimbat cu el!
Imi pare foarte rau ca am aflat atat de tarziu despre crema asta. Adio Varicele!
Ca să tratați diabetul, trebuie să...
Minus 15 kg pe lună + stop efect