Redactia.ro
Home » Monden » Un cunoscut vlogger, deportat din Belize din cauză că este român. În ce situație a fost pus Cătălin Stănciulescu la serviciul pentru imigrări

Cătălin Stănciulescu, cunoscut și apreciat pentru aventurile sale documentate pe platformele online sub numele de „BackPackYourLife”, a fost recent protagonistul unei experiențe cu totul neașteptate și dezamăgitoare în timpul unei călătorii în Belize. Într-un incident care a stârnit reacții și controverse, vloggerul român a fost deportat din țara central-americană din motive care au evidențiat o serie de dificultăți și bariere întâmpinate de cetățenii români în contextul călătoriilor internaționale.

Un cunoscut vlogger, deportat din Belize din cauză că este român

Totul a început cu planuri clare și documentate ale călătoriei lui Cătălin Stănciulescu: o vizită de trei zile în Belize, urmată de o călătorie în Panama. Cu biletele de avion deja achiziționate și o planificare meticuloasă, vloggerul se aștepta să petreacă o scurtă perioadă în Belize, o țară cunoscută pentru frumusețile sale naturale și istoria sa bogată.

„Mă aflam în Honduras și am decis să vizitez Belize, pentru trei zile. Am luat un zbor, aproximativ 45 de minute. Ce trebuie să știți este că Belize are graniță cu Mexicul, și Mexicul are graniță cu Statele Unite ale Americii, iar Belize se află pe ruta celor care vor să intre ilegal în Statele Unite ale Americii. Aveam de stat doar 3 zile în Belize, după care aveam bilet cumpărat pentru a merge în Panama. Deci aveam bilet de ieșire din Belize.

Aterizam în Honduras, pentru că aveam locul în avion în față. Am ieșit din avion primul, deci am ajuns primul la Immigration Office. Îi dau pașaportul, se uită la mine și îmi pune o întrebare extrem de importantă. De acolo mi-am dat seama că o să apară problema”, a povestit vloggerul pe Tik Tok.

În ce situație a fost pus Cătălin Stănciulescu la serviciul pentru imigrări

Ajungând pe aeroportul din Belize și prezentându-se la biroul de imigrație, Stănciulescu a fost întâmpinat cu întrebări neobișnuite și suspiciuni inexplicabile. Autoritățile locale de imigrație i-au pus la îndoială intențiile și au invocat riscuri imaginate privind tranzitarea ilegală către Statele Unite ale Americii, din cauza poziționării geografice a Belize-ului. Această acțiune a fost cu atât mai surprinzătoare cu cât vloggerul avea documente clare de ieșire din țară și nu intenționa să rămână în Belize pentru o perioadă lungă de timp.

„De acolo mi-am dat seama că o să apară problema”, a mărturisit Cătălin Stănciulescu într-o serie de postări pe platformele sale de socializare, subliniind frustrarea și neînțelegerea față de situația în care s-a regăsit. Încercarea sa de a explica intențiile clare și de a demonstra buna sa-credință nu au fost suficiente pentru a schimba decizia autorităților beliziene.

Mai mult, vloggerul a fost martor la un tratament discriminatoriu bazat pe naționalitate, o experiență pe care a descris-o ulterior ca fiind profund dezamăgitoare și nedreaptă. „Mi s-a spus foarte clar: «Asta din cauza faptului că ești român!»”, a adăugat el, reflectând asupra momentului în care i s-a comunicat că nu va fi permis să intre în țară:

„M-a întrebat: «aveți viză de Statele Unite ale Americii?». Și i-am spus că nu, nu am viză de SUA. «Ok, și când vă întoarceți în România?». Și i-am spus că nu mă întorc în România, am bilet de ieșire către Panama, eu călătoresc, nu mă întorc acasă. Ea zice: «Nu se poate, trebuie să vă întoarceți acasă». I-am spus «Doamnă, v-am demonstrat că o să ies din Belize, nu aveți cum să mă trimiteți în România». A luat pașaportul, s-a dus în spate, a vorbit cu superiorii. (…) Îmi dă un telefon, îl pun la ureche și aud o voce de femeie și îmi spune în limba română: «Sunt doamna ambasador a României în Mexic, pentru că în Belize nu există Ambasada României, spuneți-mi, vă rog frumos, ce s-a întâmplat».

(…) «Te cheamă Cătălin?». Da. «Păi, pe tine nu o să te lasă să intri sigur, pentru că tu călătorești prin lume, ești factor de risc. (…) Sunt șanse foarte mari să nu te lase să intri în țară». (…) Le-am zis că nu mă duc ilegal nicăieri. Apoi, mi-au zis că mă trimit înapoi în Honduras. (…) Băiatul de la Security mi-a zis că în ultima lună au avut 14 români care au încercat să treacă ilegal, pe ruta asta, ca să ajungă în Mexic și mai departe în România. Și aveau o problemă foarte mare cu românii și bulgarii. Abia când m-am suit în avion, mi-a dat pașaportul. Ajung în Honduras, vorbesc cu cei de la Immigration, mă întreabă ce am făcut, le-am zis că nu m-au primit.

(…) Ei n-au vrut să-mi treacă acolo că nu m-au primit în țară (n.r. pe pașaport). Ei mi-au pus mie ștampilă de intrare pe 20 iunie (n.r. el a ajuns pe 21 iunie acolo) și ștampilă de ieșire pe 21 iunie. Deci au făcut, cumva, o ilegalitate, ei au luat în calcul că am ajuns în Belize cu o zi înainte și că am ieșit de bunăvoie după. Dar e foarte ciudat. Pentru că eu am viză de intrare în Honduras pe 20 iunie. Și mi s-a spus foarte clar: «Asta din cauza faptului că ești român!»”, a mai precizat Cătălin Stănciulescu, în spațiul public.

@catalinbackpackyourlifeM-au deportat din Belize că sunt român! STORY TIME♬ original sound – Catalin Stanciulescu

În urma acestei întâmplări, Cătălin Stănciulescu a fost obligat să se întoarcă în Honduras, locul de unde plecase, fiind astfel nevoit să își reevalueze și să își reorganizeze întreaga călătorie. Cu toate că a avut sprijinul ambasadei României din Mexic, prezența căreia a fost invocată pentru a clarifica situația, impactul emoțional și practic al acestei experiențe rămâne profund resimțit.

Sursa foto: Tik Tok „catalinbackpackyourlife”

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila