Faptul că 157 de oameni și-au pierdut viața in urma prăbușirii unei aeronave Boeing Max 8 a Ethiopian Airlines, a dat de gândit Autorității pentru Aviație Civilă din Singapore(CAS). Aceasta a suspendat temporar toate zborurile avioanelor Boeing 737 Max. Măsura e valabilă în interiorul și în afara țării. De asemenea, autoritățiile chineze au decis ca liniile aeriene locale să nu mai opereze zboruri cu Boeing 737 Max 8.
Prăbușirea din Etiopia este al doilea accident grav în care a fost implicat acest model de avion în mai puțin de 5 luni.
Pe lângă Singapore și China, mai mulți operatori aerieni și autorități de reglementare din întreaga lume au consemnat la sol modelul Max 8.
În pofida celor doua accidente fatale, Administrația Federală pentru Aviație(FAA) din Statele Unite a anunțat luni companiile aeriene că modelul Boeing 737 Max 8 îndeplinește toate condițiile de zbor.
BOEING – AFECTATĂ GRAV
Un alt accident grav s-a produs în Octombrie 2018, unde un avion Air 737 Max 8 al companiei Lion Air s-a prăbuşit în Indonezia, iar 189 de persoane şi-au pierdut viaţa. Investitorii au spus că piloţii au părut să fi avut dificultăţi cu sistemul automat care previne blocarea avionului, o nouă funcţie a avionului.
Despre avionul Max 8 care s-a prăbușit duminică in Etiopia se spune că a fost supus unui control amănunţit pe 4 februarie, potrivit companiei aeriene.
Nu este clar dacă sistemul anti-blocare a fost motivul prăbuşirii de duminică. Experţi în aviaţie au spus că nu pot fi excluse alte probleme tehnice sau o eroare umană.
Boeing a confirmat că în ultimele câteva luni a lucrat ”la o îmbunătăţire a softului de control al zborului” pentru avionul Max 8. Cu toate acestea, Preşedintele FlyersRights.or, membru al unui comitet consultativ al FAA, Paul Hudson, a cerut însă ca avioanele Max 8 să fie consemnate la sol.