Iată ce se întâmplă cu magazinele Profi şi Auchan din România și ce impact va avea acest lucru. Cum vor fi afectați clienții care obișnuiesc să își facă cumpărăturile de acolo.
Ce se întâmplă cu magazinele Profi şi Auchan din România. Cum vor fi afectați clienții
Numeroși români merg să își facă cumpărăturile din Profi și Auchan.
Profi şi Auchan au încheiat recent un parteneriat pentru negocieri comune cu mari furnizori, având drept scop creşterea puterii de negociere a celor două reţele, în avantajul consumatorilor finali, a scris zf.ro.
Lanţurile de retail modern negociază împreună cu o parte dintre furnizori, în cea mai mare parte internaţionali, pentru a putea obţine preţuri mai mici pentru mărfuri.
„Pentru a putea obține condiții mai avantajoase pentru clienții noștri, considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari. Este o evoluţie normală ca doi retaileri să îşi pună la un loc volumele de achiziţii pentru a crea forme de alianţe care să le permită să concureze şi mai eficient marile reţele de retail alimentar şi să asigure preţuri mai bune pentru clienţi, mai cu seamă în această conjunctură inflaţionistă”, a explicat Gaëtan Pacton, directorul general Profi.
Dincolo de acest parteneriat, Profi şi Auchan vor continua să evolueze separat pe piaţă, ca doi concurenţi redutabili. Totodată, faţă de toţi ceilalţi furnizori, cei doi retaileri se vor comporta independent, ca până acum.
„O alianţă de negociere este un lucru normal în peisajul comerţului modern. Miza este una importantă pentru toţi, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienţilor noştri”, adaugă Ionuţ Ardeleanu, directorul general Auchan.
Cifra sa de afaceri de 11,6 miliarde lei plasează compania Profi pe locul trei în retailul românesc. Pe de altă parte, Auchan România are o cifră de afaceri cu taxe în 2021 de peste 1,2 miliarde de euro, potrivit profi.ro.