Redactia.ro
Home » Știri » Ce trebuie să știi despre încheierea polițelor de asigurare Euroins. Se întâmplă pe 5 februarie 2024

Ce trebuie să știi despre încheierea polițelor de asigurare Euroins. Se întâmplă pe 5 februarie 2024

Ce trebuie să știi despre încheierea polițelor de asigurare Euroins. Se întâmplă pe 5 februarie 2024

Începând cu data de 5 februarie 2024, toate contractele de asigurare de garanții-Clasa XV încheiate cu Euroins Asigurare Reasigurare SA vor înceta de drept, potrivit anunțului făcut de Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA). Această schimbare importantă va afecta un număr de 3.145 de polițe de asigurare Euroins. În acest articol, vom explora ce înseamnă această încheiere a polițelor de asigurare Euroins și cum pot solicita restituirea diferenței de primă cei afectați.

Ce trebuie să știi despre încheierea polițelor de asigurare Euroins

După data de 5 februarie 2024, cei care au avut polițe de asigurare Euroins de tip garanții-Clasa XV pot solicita restituirea diferenței de primă pentru perioada rămasă neacoperită. Procedura este relativ simplă, deoarece Fondul de Garantare a Asiguraților a pus la dispoziție Anexa 9 la Norma ASF nr. 24/2019, care trebuie completată pentru a face această solicitare.

Cererile de restituire primă-Anexa 9 pot fi depuse online pe portalul dedicat: https://portal.fgaromania.ro. Prin această modalitate, veți primi în mod automat un număr de înregistrare al cererii, ceea ce face întregul proces mai eficient și mai ușor pentru cei afectați.

„După data de 5 Februarie 2024, ultima zi de valabilitate a polițelor de garanții, creditorii de asigurare care au deținut un astfel de contract de asigurare se pot adresa  FGA cu o cerere de restituire primă, Anexa 9 la Norma ASF nr. 24/2019, pentru a solicita restituirea diferenței de primă pentru perioada rămasă neacoperită”, precizează FGA, potrivit Antena3 CNN. 

Depunerea cererilor de plată pentru despăgubiri

Este important de menționat că pentru a obține despăgubiri sau indemnizații, trebuie să depuneți o cerere de plată la Fond. Cererile de plată trebuie însoțite de documente justificative și pot fi formulate începând cu data retragerii autorizației de funcționare a asigurătorului. Totuși, ele trebuie depuse înainte de trecerea a 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data nașterii dreptului de creanță, dacă acesta s-a născut ulterior.

La fel ca în cazul cererilor de restituire primă, cererile de plată și petițiile pot fi formulate online pe portalul dedicat: https://portal.fgaromania.ro sau pot fi transmise prin poștă la adresa: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București. Pentru a completa documentele necesare, le puteți transmite pe adresa de Email: completari.documente@fgaromania.ro.

„Reamintim potențialilor creditori de asigurare că pentru obținerea despăgubirilor / indemnizațiilor este necesară depunerea unei cereri de plată la Fond.

Cererile de plată însoțite de documente justificative se pot formula începând cu data retragerii autorizației de funcționare a asigurătorului, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior, sub sancţiunea decăderii din drept.

Cererile de plată / petițiile pot fi formulate online, pe portalul dedicat: https://portal.fgaromania.ro  sau se transmit prin poștă la adresa: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București.

Documentele în completare se transmit pe adresa de Email: completari.documente@fgaromania.ro

FGA a implementat un nou sistem informatic care asigură gestiunea proceselor/fluxurilor de lucru, a bazelor de date și instrumentarea mai rapidă a cererilor/dosarelor, într-un mediu securizat al informațiilor”, mai arată FGA.

Modernizarea procesului cu un nou sistem informatic

Un aspect pozitiv în această situație dificilă este faptul că FGA a implementat un nou sistem informatic pentru a gestiona procesele și fluxurile de lucru mai eficient. Acest sistem îmbunătățește baza de date și accelerează procesarea cererilor și dosarelor, oferind un mediu securizat pentru gestionarea informațiilor. Astfel, se asigură că cei afectați de încheierea polițelor de asigurare Euroins primesc asistență și răspunsuri rapide la solicitările lor.

 

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: