Redactia.ro
Home » Stil de viață » Inedit » Comerțul electronic în România — o creștere anticipată de 5-10%

Comerțul electronic în România — o creștere anticipată de 5-10%

Chiar dacă volumul de vânzări online a scăzut la nivel mondial (în urma agresiunii Federației Ruse asupra Ucrainei), comerțul online din România continuă să se dezvolte, iar până la sfârșitul anului se anticipează că acesta va crește cu circa 5-10% în comparație cu anul 2021. Totodată, în contextul în care pandemia Covid-19 a determinat un adevărat boom în comerțul electronic, se anticipa ca pentru acest an e-commerce-ul din România să se dezvolte și mai rapid.

Totodată, această creștere de 5-10% rămâne a fi un indicator destul de bun, care ne semnifică un ritm de creștere mai lent, dar, în schimb, unul sigur, cu o dinamică pozitivă pronunțată. În acest articol vorbim despre câteva aspecte specifice, care s-a conturat în acest domeniu în ultimul an, precum și cum aceste aspecte influențează atât comercianții, cât și consumatorii finali de bunuri și servicii. 

Comercianții online din România – orientați spre fidelizarea clienților

În contextul în care descriem lucrurile în acest articol trebuie să facem o precizare importantă: 2022 este anul inflației și incertitudinii economice în România, ceea ce determină consumatorii să se gândească mai minuțios înainte de a lua o anumită decizie de cumpărare. Comercianții locali sunt conștienți de acest lucru, de aceea s-a observat o amplificarea a eforturilor de fidelizare a cumpărătorilor. 

Un instrument răspândit în acest sens rămâne a fi acordarea anumitor reduceri. Analiștii Promocodius.com menționează că tot mai mulți comercianți online apelează la ei pentru a plasa anumite oferte și promoții, orientate atât spre atragerea noilor clienți, cât și spre fidelizarea clienților deja existenți. 

Pentru consumatorii finali acest lucru nu reprezintă decât un avantaj – aceștia pot achiziționa anumite produse cu reduceri semnificative. Folosind un cod de reducere Stradivarius, de exemplu, poate fi obținută o reducere de până la 41%, ceea ce, cu siguranță, este o reducere simțitoare. 

Posibilitatea de a cumpăra în credit – Buy Now, Pay Later

Pe lângă o altă tendință pronunțată (livrarea la lockere), posibilitatea de a cumpăra acum, dar a achita produsele ulterior este o opțiune, care s-a dovedit să funcționeze ca un instrument eficient de creștere a volumului de vânzări. Se simte acest lucru în special în contextul în care tot mai mulți români se confruntă cu insuficiență de bani disponibili aici și acum. 

Chiar dacă mulți comercianți oferă reduceri destul de bune – pe https://promocodius.com/ro/magazine/sinsay-cod-reducere bunăoară pot fi găsite reduceri de până la 35% la haine, oricum tot mai mulți români sunt interesați să cumpere produse în rate. Despre acest lucru vorbește și faptul că în 2022 a crescut volumul de credite contractate de către români (comparativ cu anul 2021). Această tendință ne vorbește clar despre faptul că, deși ratele de dobândă au crescut semnificativ (la fel ca și inflația), românii continuă să-și satisfacă necesitățile, apelând la credite și posibilitatea de a procura produse în rate. 

Dacă ar fi să facem o previziune pentru viitor, putem spune că aceste tendințe, cel mai curând, se vor păstra. Este cert că necesitățile de bază nu vor dispărea și, indiferent de cât de stringentă nu ar fi incertitudinea economică, românii vor căuta modalități să-și acopere aceste necesități. Așadar, se crează toate premisele ca opțiunea Buy Now, Pay Later să devină tot mai populară și mai utilizată în următorii ani. 

Cum se va dezvolta comerțul electronic în următorii ani?

Cât despre dezvoltarea comerțului online, atât timp cât acesta va fi mai comod, dar și mai ieftin decât comerțul tradițional fizic, evident, tot mai mulți consumatori vor cumpăra anume online. Să nu uităm că comercianții online reușesc să economisească pe chirii costisitoare, ceea ce le permite să ofere și prețuri mai avantajoase la produse și servicii. 

În contextul în care inflația este una mare (fără premise de a scădea brusc în următorii ani), prețul, cel mai curând, va rămâne un factor important în decizia de cumpărare a românilor. Iar atâta timp cât cumpărarea de produse și servicii online oferă posibilitatea de a economisi, cel mai curând, consumatorii din România vor beneficia de această posibilitatea și vor contribui prin cumpărăturile sale la creșterea comerțului online.