Redactia.ro
Home » Știri » Cum scapi de burtă, în funcție de tipul ei. Există șapte tipuri și soluții pentru fiecare

Cum scapi de burtă, în funcție de tipul ei. Există șapte tipuri și soluții pentru fiecare

tipuri de burta

Grăsimea de pe abdomen este o bătaie de cap pentru toată lumea, fie bărbați sau femei. Există soluții pentru fiecare tip de grăsime abdominală, potrivit nutriționiștilor. Citește în articol ce trebuie să faci pentru a scăpa de burtă!

Cum să scapi de burtă. Soluții pentru fiecare tip de problemă

Grăsimea de pe abdomen este una dintre cele mai greu de dat jos. Înainte de a ne apuca de treabă și de a dori să scăpăm de grăsimea inestetică, trebuie să știm că aceasta diferă și soluțiile pentru a scăpa de ea sunt diferite în funcție de tipul de burtă pe care îl avem. Nutriționistul Irina Aniri este de părere că nu avem o soluție generală care poate să ne scape de grăsimea abdominală. Problema trebuie tratată specific, în funcție de tipul de grăsime, sau mai bine zis de unde s-a depus grăsimea respectivă. Există șapte tipuri de burtă.

Burta dublă

Primul dintre ele este burta dubla. Este cea pe care o vedem la persoanele cu un exces mare de greutate și grăsimea s-a depozitat pe toată talia, pe coapse și pe posterior. Iată ce sfaturi ne dă nutriționistul pentru a scăpa de burta dublă.

1. Renunță la alcool.
2. Schimbă-ți dietă – mănâncă legume, fructe, carne slabă, peste, totul gătit cât mai natural. Nu trebuie să-ți numeri fiecare calorie, ci doar să mănânci sănătos și dietetic.
3. Nu uită să faci cât mai multă mișcare.
4. Când ai nevoie de o consolare sau o metodă de relaxare, caută alte modalități decât mâncatul.

Burta de stres

În cazul acesteia, grăsimea se depozitează în special în zona buricului și mai puțin în părțile laterale. Aceasta este una tipică pentru persoanele care își fac multe griji și care au un stil de viață haotic în care sar peste mese și mănâncă mult de la fast-food. Ei au și probleme digestive cum ar fi constipația sau balonare. Iată cum poți să scap de burta de stres.

1. Dormi pe săturate – lipsa somnului îți afectează sistemul hormonal, inclusiv acei hormoni care reglează poftă de mâncare.
2. Găsește o modalitate de a combate stresul.

3. Fă sport, dar nu în exces – exercițiile istovitoare te stresează și mai mult.
4. Consumă alimente bogate în magneziu, care au efect antistres – legume cu frunze verzi, nuci, alune.
5. Ceaiurile, yoga și exercițiile de stretching te ajută să te relaxezi.

Burta lăsată

Este vorba de un colăcel de grăsime situat în partea de jos a abdomenului. Nu poți scăpa de el nici dacă mănânci sănătos și nici dacă faci foarte mult sport. E bine trebuie să știi că abdomenele cu toate incorect îți strică postura și suprasolicită mușchii așa că ai în vedere următoarele sfaturi.

1. Consumă multe fibre și alimente ușor de digerat că să eviți problemele digestive.
2. Bea multă apă și mănâncă alimente cu rol antiinflamator – cele care conțin grăsimi omega 3.
3. Caută să execuți abdomenele cât mai corect.
4. Schimbă programul de exerciții pe care îl faci.

Burta de mămică

Sunt mai multe sfaturi pe care le poți urma pentru a scăpa de burta de după nașterea copilului.
1. Dacă ai născut de curând, așteaptă 2-3 luni înainte să începi exercițiile.

2. Grăsimile bune din peste te ajută să arzi grăsimea corporală. Dacă nu poți mânca peste zilnic, ia un supliment cu ulei de peste.

3. Include în dietă și alte tipuri de grăsimi bune – din nuci, alune, semințe de în și ulei de măsline extravirgin.

4. Întărește mușchii planșeului pelvin prin exerciții Keggel – sunt mai mult decât necesare după naștere.

5. Chiar dacă ești mămică, ai grijă și de ține și nu uită să te odihnești suficient.

Burtica balonată

Este cea oamenilor care sunt slabi în rest dar această zona abdomenului este cea care ne face să ne simțim inconfortabil. Dimineața este plată, dar apoi începe să crească din cauza balonării. Sunt șanse mari să suferi de o intoleranță alimentară sau să ai o digestie lent. Iată ce pot face să scap de burta balonată.

1. Încearcă să descoperi ce alimente îți provoacă balonare. Poate fi vorba de gluten (făinoase), lactate etc. De exemplu pentru a vedea dacă ai intoleranță la gluten scoate toate fainoasele din dietă timp de o săptămâna și observă efectele. Dacă nu se întâmplă nimic, elimina lactatele și tot așa.
2. Încearcă o dietă cu multe legume, fructe, peste și carne slabă.
3. Că să ai o digestie mai bună, ia un mic dejun bogat, iar seară – o cină foarte ușoară. Mestecă bine și bea multă apă pe parcursul zilei.
4. După fiecare masă, fă o plimbare ușoară.
5. Încearcă un supliment cu prebiotice și probiotice.

Burta de tiroidă

Burta de tiroidă. Aceasta este cauzată de glanda tiroida, care procesează caloriile din mâncare cât de repede. În caz de hipotiroidism ele nu se ard și se depozitează. Ce trebuie să faci ca să scap de ea:
1. Că să ai o digestie mai bună ia un mic dejun bogat, iar seară o cină foarte ușoară. Mestecă bine și bea multă apă pe parcursul zilei.

2.Dormi pe săturate – lipsa de somn îți afectează sistemul hormonal, inclusiv acei hormoni care reglează poftă de mâncare.

3.Găsește o modalitate de a combate stresul.

4.Fă sport, dar nu în exces

Burta cauzată de alcool

Ultimul tip de burtă este cel cauzat de consumul de alcool. În acest caz, este foarte simplu ce ai de făcut: nu trebuie să consumi mai mult de două pahare de vin la o masă sau să renunți pe cât posibil la consumul de alcool.