Redactia.ro
Home » Știri » Cum se realizează o condică de prezență pentru angajați după ultimele reglementări

Cum se realizează o condică de prezență pentru angajați după ultimele reglementări

Zile libere Paște 2021. Câte zile fără muncă vor avea românii
Mulți dintre angajații români știu câteva lucruri despre condica de prezență. Însă cum se realizează aceasta după ultimele reglementări?

Cum se realizează o condică de prezență pentru angajați după ultimele reglementări

Codul Muncii are un articol care prevede că evidența orelor de muncă prestate de fiecare angajat intră în sarcina angajatorului. Totul se face cu ajutorul unui tabel, care poate fi în format electronic, ca fișier excel, sau imprimat.
Numele angajatului se trece în tabel și se completează ora de începere a programului, precum și cea de sfârșit a zilei de lucru. Această evidență este păstrată la biroul de resurse umane al angajatorului și se supune controlului instectorilor de muncă, de câte ori se solicită acest lucru.

Condică de prezență  obligatorie pentru toți angajații

„Această evidenta este obligatorie nu numai pentru a creea posibilitatea verificarii modului în care angajatorul respecta prevederile legale privind timpul de muncă și de odihnă, dar si pentru întocmirea corecta a statului de salarii, Ordinul Ministerului Finantelor. Publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabil, prevazand la Anexa nr. 2, Grupa a V-a, Salarii si alte Drepturi de Personal, faptul ca documentele de evidenta a timpului lucrat efectiv stau la baza intocmirii statului de salarii, document intocmit pentru calculul drepturilor banesti cuvenite salariatilor, precum si al contributiilor si al altor sume datorate.”, a comunicat Institutul Teritorial de Muncă.

Microîntreprinderile au scăpat de condica de prezență

Microîntreprinderile din România, firme cu până la 9 angajați, au scăpat de obligația așa-numitei „condici de prezență” –  a decis, miercuri, guvernul, printr-o ordonanță de urgență. De asemenea, firmele de toate dimensiunile și alți angajatori vor putea putea folosi tehnologia informației și comunicațiile pentru a verifica activitatea angajaților, în telemuncă.
„O altă ordonanţă de urgenţă oferă o gură de oxigen pentru aproximativ 445.000 de microîntreprinderi din România care în momentul de faţă au sub 9 angajaţi. Şi anume, am eliminat obligativitatea întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern. Acestea sunt acte birocratice care pe lună, pentru o microîntreprindere cu 2 angajaţi presupune completarea unui set atât de consistent de documente. Practic am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfăşoare fie verbal, în relaţia cu angajaţii, fie printr-un act scris şi asumat de mână întrucât vorbim despre întreprinderi mici şi mijlocii care au nevoie de flexibilitate în aceste relaţii de muncă”, a explicat Raluca Turcan, citată de Agerpres, înainte ca măsura sa intre în vigoare.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: