Dacia 1300, simbol al industriei auto românești, a rămas în continuare în atenția iubitorilor de mașini clasice, dar și în centrul unor dezbateri aprinse pe tema prețului. Într-un anunț postat pe un grup de Facebook dedicat mașinilor românești, un vânzător cere o sumă considerabilă pentru un exemplar fabricat în 1971 – 5.000 de euro. Această propunere a stârnit reacții amestecate în rândul internauților.
Cât de valoroasă e Dacia 1300
Dacia 1300, introdusă în 1969, a fost un model emblematic al epocii socialiste și a devenit rapid o prezență obișnuită pe drumurile României. În ciuda vârstei sale și a evoluției rapide a tehnologiei auto, pasiunea pentru acest model de colecție a rămas vie în rândul entuziaștilor de mașini.
În anunțul respectiv, vânzătorul descrie modelul ca fiind un Dacia 1300 de culoare gri, fabricat în 1971. Suma solicitată, 5.000 de euro, a declanșat un val de reacții contradictorii în comunitatea online. Unii consideră că prețul este exagerat, exprimându-și nemulțumirea și comentând ironic: „Prietene, ai greșit prețul. Nu mai puneți atâtea zerouri”, „În preț intră și un plin de benzină?#8221;.
Părerile sunt pro și contra
Pe de altă parte, există și voci care apreciază valoarea simbolică și istorică a mașinii: „De ce nu ar merita 5.000 de euro o mașină mai veche de 50 de ani?#8221; sau „Cu 5000 de euro îți iei Audi, nu rugină”. Aceste comentarii reflectă diviziunea între cei care văd în Dacia 1300 o comoară nostalgică și cei care consideră prețul cerut excesiv în comparație cu opțiunile moderne disponibile pe piață.
Indiferent de perspectiva fiecărui individ, anunțul privind prețul unei Dacia 1300 din 1971 a stârnit discuții aprinse și a evidențiat modul în care pasiunea pentru mașinile clasice poate crea opinii și percepții divergente în rândul comunității auto.