Redactia.ro
Home » Știri » De-a râsul-plânsul. Este incredibil ce a putut să facă un elev din București chiar înaintea examenului de Bacalaureat

De-a râsul-plânsul. Este incredibil ce a putut să facă un elev din București chiar înaintea examenului de Bacalaureat

Perle la bac. Sursa foto: Captura video

Luni, 1 iulie, peste 134.000 de elevi din România au susținut prima probă a examenului de Bacalaureat 2024, cea la Limba și literatura română. În timp ce unii dintre ei au ieșit din sălile de examen cu fruntea sus, fericiți că au reușit să rezolve toate subiectele, au existat și elevi care au avut alte priorități și s-au prezentat în sala de examen „pentru că așa trebuia”. Este cazul unui tânăr care a susținut „examenul maturității” la un liceu din Capitală, dar care a avut o atitudine surprinzătoare.

Prima probă la examenul de Bacalaureat

Absolvenții de liceu au susținut luni, 1 iulie, proba scrisă la Limba și literatura română la examenul de Bacalaureat 2024. Emoțiile au fost mari pentru majoritatea tinerilor, dar nu toți au luat în serios acest examen. Un elev de clasa a XII-a din București a atras atenția prin declarațiile sale de la ieșirea din sala de examen. Absolventul a recunoscut cu sinceritate că nu a știut să scrie nimic la subiectul III – despre nuvela „Moara cu Noroc” de Ioan Slavici.

În acest an, la subiectul III, candidații de la profilul real au avut de scris un eseu de 400 de cuvinte în care să prezinte particularitățile unei nuvele studiate. Elevii de la profilul uman au avut de făcut caracterizarea unui personaj din nuvela „Moara cu Noroc” de Ioan Slavici. Cu toate acestea, pentru unii elevi, această cerință s-a dovedit a fi prea dificilă.

Cu o atitudine încrezătoare, un elev din București le-a declarat reporterilor prezenți la liceu că s-a mulțumit doar cu rezolvarea primelor două subiecte și speră să obțină nota 7. Când a fost întrebat despre particularitățile nuvelei pe care trebuia să o scrie la subiectul III, acesta a recunoscut că nu a avut timp să studieze și că „era mai important să mă tund și să mă pensez”.

Reporter: De ce nu ai scris despre nuvelă?

Elev: Nu știu de ce, nu am învățat. M-am mulțumit cu puțin.

Reporter: Și ce ai studiat?

Elev: N-am studiat.

Reporter: Zi-mi dacă știi ce nuvelă trebuia să comentezi.

Elev: Nu știu, scriam dacă știam. La subiectul III chiar nu voiam să scriu nimic.

Reporter: Moara cu noroc ai citit-o?

Elev: Nu.

Reporter: Ce carieră ți-ai dori?

Elev: Nu știu, ceva la ANPC cel mai probabil.

Reporter: Te văd așa cu o atitudine foarte lejeră și de vacanță. Nu contează bacul pentru tine?

Elev: Nu chiar, e să fie.

Reporter: Când ai avut timp să te pensezi?

Elev: Ieri.

Reporter: Și de nuvelă nu ai avut timp?

Elev: Nu am avut nu, era mai important pensatul, tunsul, știam că veniți cu camerele.

Perlele Bacalaureatului 2024

O parte din elevii care au susținut prima probă de la BAC 2024 nu se dezic nici în acest an. La doar o zi după ce profesorii au început să corecteze lucrările la Limba și literatura română, au apărut deja primele „perle”. Iată câteva dintre cele mai „reușite” răspunsuri ale elevilor:

„Autorul a vrut să se comporte mut. Dar, la o întrebare, a devenit vorbitor.”

„Scriitorului îi e frică de Arghezi, așa că îi ia flori ca unei femei.”

„Împrejurare” e din familia lexicală a cuvântului „jur”. Are sensul de „a fi împrejur”.

„Autorul este surprins că Tudor Arghezi nu e un boșorog târât în baston.”

„O trăsătură a musafirului este speriat de bombe.”

„Noi nu am studiat nuvela. Pe cuvânt!”

„Notațiile autorului au rolul să știe actorii ce să facă în casa lui Chirilă.”

Declarațiile elevului din București și „perlele” altor candidați reflectă o realitate îngrijorătoare în privința pregătirii tinerilor pentru examenul de Bacalaureat. Aceste incidente ridică întrebări cu privire la eficacitatea sistemului educațional și la modul în care elevii își prioritizează activitățile și responsabilitățile.

Importanța examenului de Bacalaureat

Examenul de Bacalaureat este considerat „examenul maturității” și reprezintă un pas crucial în cariera academică și profesională a fiecărui elev. Pregătirea riguroasă și responsabilitatea sunt esențiale pentru a obține rezultate bune și pentru a deschide noi oportunități. Cu toate acestea, atitudinea lejeră și lipsa de interes a unor elevi subliniază necesitatea unei reforme educaționale care să motiveze și să implice mai mult tinerii în procesul de învățare.

Incidentul cu elevul din București și „perlele” de la Bacalaureat sunt doar o parte a unei probleme mai mari care afectează sistemul educațional din România. Este important ca autoritățile și cadrele didactice să colaboreze pentru a găsi soluții eficiente și pentru a îmbunătăți calitatea educației. Elevii trebuie să înțeleagă importanța examenelor și să fie încurajați să își dezvolte abilitățile și cunoștințele.

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: