Redactia.ro
Home » Monden » De ce vrea Oana Roman să vândă casa din zona de Nord a Capitalei. Ce spune despre facturile la gaz și la curent electric: „Una este să consumi responsabil și alta este să își bată ăștia joc”

De ce vrea Oana Roman să vândă casa din zona de Nord a Capitalei. Ce spune despre facturile la gaz și la curent electric: „Una este să consumi responsabil și alta este să își bată ăștia joc”

Iată motivul pentru care Oana Roman dorește să-și vândă casa din cea mai bună zonă a Capitalei! Te va surprinde!

De ce vrea Oana Roman să vândă casa din zona de Nord a Capitalei

Oana Roman a povestit că ia foarte în serios ideea de a se muta într-o casă mai mică și să vândă casa de pe Nordului, din Capitală, în care locuiește, în prezent. Aceasta susține că imobilul are o capacitate prea mare pentru ea și familia ei, având 6 camere, o curte mare, iar ei fiind doar 3 persoane.

„Mi se pare că stau într-o casă pe care nu o locuiesc toată. Și ce sens are? M-am gândit la asta și mă gândesc serios cum stăm realmente. Eu am și mult teren și o casă foarte mare. Nu-mi trebuie atât. Dacă eram mai mulți membri ai familiei merita, dar așa…. Suntem noi 3 în 6 camere. Este prea mult.

Nu mai avem nevoie de atât spațiu. Ca să ce… să muncesc să curăț, să spăl, că întrețin… este bătaie de cap mult prea mare. Deci mă gândesc serios la o variantă în care să ne mutăm eventual într-una mai mică (n.r. casă) pentru că… nu neaparat de facturi, repet, ci de faptul că este și foarte mult timp ca să îngrijești o casă, pe care oricum nu o locuiești în întregime. Am 1.000 de metri în partea din spate, nici nu ajung acolo. Și cât stau eu acasă?!”, a declarat Oana Roman pentru Fanatik.

Oana Roman, revoltată pe facturile la gaz și la curent electric

Oana Roman încearcă să facă economie la energie, însă suma regăsită pe facturi o enervează la culme:

„Își bat joc. Eu trimit indexul în fiecare lună, tocmai pentru ca să nu existe regularizările pe care să și le inventeze ei. De ceva vreme, eu trimit indexul și ei trimit o factură, după care îi fac storno, o pun pe zero. Luna viitoare îmi vine pe 2 luni, de 2-3 ori prețul. Mi se pare o bătaie de joc incredibilă”, a spus aceasta profund deranjată de creșterile de preț, pentru sursa citată.

Oana Roman susține că ea nu a consumat niciodată în mod „aberant”:

„Nu este vorba de sume, este vorba de faptul că își bat joc. Oricum este dublu și față de cât era. Am văzut că sunt niște cazuri cu niște zeci de milioane, eu încă nu sunt în situația asta, dar oricum este mult mai mult față de cât era. Și eu nu consum aberant, niciodată nu am făcut-o. Deși eu am o casă foarte mare. Pe noi tata, din anii `80, ne-a învățat că… nu pe ideea de economie pentru bani, pe ideea de sustenabilitate. Nicio resursă pe pâmântul ăsta nu este infinită. Deci, trebuie să consumăm cu măsură din toate: din apă, din gaze, din curent. Nu în sensul să stăm în frig și în întuneric, dar că trebuie să consumăm responsabil. Dar una este să consumi responsabil și alta este să își bată ăștia joc. Ca să ce… ca să își ia ei mai multe avioane”, a încheiat vedeta pentru aceeași sursă citată.

Replica reprezentantilor ENEL

”Enel Energie Muntenia a emis pe numele doamnei Oana Roman o factură pentru luna iulie, pe baza indexului citit, care a fost stornată ulterior pentru a include și cele mai noi prevederi legislative care au intrat în vigoare din 14 iulie, în beneficiul clientului. Drept urmare, în luna septembrie, doamna Roman a primit o factură actualizată, pentru lunile iulie și august, a cărei valoare a fost calculată corect. Clienta se încadrează în categoria persoanelor cu un consum mediu de energie de peste 300 kWh lunar în 2021, care sunt facturate conform prevederilor art 5 din OUG 27/2022. Mai exact, furnizorii aplică lunar o formulă de calcul a costurilor prevăzute în legislație. Întrucât formula de calcul a prețului a fost modificată de către autorități în cursul lunii iulie, a fost necesară o nouă modificare a sistemului de facturare al furnizorilor pentru implementarea celor mai recente prevederi. În plus, au fost derulate și discuții cu autoritățile competente pentru a clarifica modalitatea de aplicare a legislației.

În consecință, clienților în cauză le-au fost emise facturi cumulate după adaptarea sistemelor de facturare. Facturile au fost emise la valoarea corectă, iar pentru consumul lunii august a fost aplicat, conform legislației în vigoare, prețul mai mic, respectiv cel din ofertele contractuale. Furnizorul depune toate eforturile pentru implementarea corectă a cadrului legal, astfel încât clienții să beneficieze de prevederile care li se aplică.”

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: