Anul școlar 2024-2025 aduce noi reglementări în ceea ce privește modul de desfășurare a cursurilor în România. În contextul evoluției pandemiei și al altor factori, anumite categorii de elevi vor continua să participe la ore în format online sau hibrid. Autoritățile din domeniul educației au stabilit criteriile și condițiile în care aceste măsuri se vor aplica, iar părinții și elevii sunt încurajați să fie atenți la noile reglementări.
Categoriile de elevi care vor învăța online sau în format hibrid
Aceste decizii sunt menite să asigure continuitatea procesului educațional în caz de necesitate și să protejeze sănătatea elevilor și a cadrelor didactice. De asemenea, s-au stabilit clar condițiile în care cursurile pot fi suspendate, având în vedere evoluția diferitelor situații de urgență.
Conform noilor reglementări, anumite categorii de elevi vor continua să desfășoare orele în format online sau hibrid, în funcție de specificul fiecărei situații. Printre aceștia se numără elevii cu probleme de sănătate care îi fac vulnerabili în fața unor posibile infecții, precum și cei care se află în carantină sau izolare din cauza contactului cu persoane infectate. De asemenea, școlile din zonele unde există focare active sau riscuri epidemiologice crescute pot opta pentru desfășurarea orelor în format hibrid, combinând prezența fizică cu participarea online.
Aceste măsuri au fost luate pentru a asigura protecția elevilor și pentru a evita întreruperile majore în procesul educațional. Ministerul Educației subliniază importanța flexibilității în această perioadă și necesitatea adaptării rapide la orice schimbări apărute în contextul sanitar.
Condițiile în care se pot suspenda cursurile
Suspendarea cursurilor va fi posibilă în anumite condiții stricte, stabilite de autorități. În cazul în care într-o școală se înregistrează un număr semnificativ de cazuri de boală, fie în rândul elevilor, fie în rândul personalului didactic, directorii unităților de învățământ pot decide suspendarea temporară a activităților fizice. În astfel de cazuri, cursurile vor continua în format online, până la remedierea situației.
Pe lângă situațiile de sănătate publică, alte condiții care pot duce la suspendarea cursurilor includ probleme legate de infrastructura școlară, cum ar fi lipsa condițiilor de siguranță în clădiri sau dificultăți în alimentarea cu energie electrică și internet. În toate aceste situații, autoritățile vor asigura trecerea rapidă la învățământul online pentru a nu afecta continuitatea educației.
Măsuri de sprijin pentru elevi și profesori
Pentru a sprijini elevii și profesorii care vor continua învățământul în format online sau hibrid, Ministerul Educației a pus la dispoziție resurse suplimentare, inclusiv platforme de e-learning și echipamente tehnologice. Elevii care nu dispun de acces la internet sau de dispozitivele necesare pentru participarea la cursuri online vor beneficia de sprijin prin programe naționale de dotare și conectivitate.
Cadrele didactice vor primi, de asemenea, formare continuă pentru a utiliza eficient noile tehnologii și metodele de predare adaptate formatului online. Astfel, se dorește menținerea unui nivel ridicat de calitate a educației, indiferent de modul în care se desfășoară cursurile.
Prin aceste măsuri, autoritățile urmăresc să asigure un an școlar cât mai stabil și predictibil, în ciuda provocărilor aduse de contextul actual. Elevii și părinții sunt sfătuiți să se informeze în mod constant și să respecte recomandările venite din partea autorităților, pentru a contribui la desfășurarea în condiții optime a procesului educațional în anul școlar 2024-2025.