Redactia.ro
Home » Stil de viață » Exercițiul de matematică de clasa a III-a care îi pune in dificultate chiar și pe adulti. Mulți nu știu răspunsul corect

Exercițiul de matematică de clasa a III-a care îi pune in dificultate chiar și pe adulti. Mulți nu știu răspunsul corect

Se pare că nu doar copiii se pot afla în încurcătură atunci când vine vorba de temele pentru acasă; uneori, chiar și adulții se pot zbuciuma pentru a găsi răspunsurile corecte. Recent, un exercițiu de matematică aparent simplu, destinat elevilor de clasa a III-a, a pus pe jar nu doar mintea micuților, dar și pe a părinților acestora, devenind un subiect de dezbatere chiar și în rândul profesorilor.

Exercițiul, la prima vedere banal, cu întrebări aparent ușoare, a generat o amplă discuție online, după ce un părinte a postat problema și soluția sa pe rețelele de socializare. Paradoxul: soluția prezentată nu era corectă, dar și alte răspunsuri ale adulților navigau în ape tulburi.

Problema propusă suna astfel: „Avem un număr format din două cifre. Suma cifrelor acestuia este 12. Care este numărul dacă ordinea cifrelor este inversată?” La o primă vedere, mulți s-au gândit la 39 ca fiind răspunsul, considerând că 3 + 9 este egal cu 12. Cu toate acestea, când verifici enunțul, sesizezi că acest răspuns nu este corect. Unde este greșeala?

Ceea ce pune pe gânduri este jocul subtil dintre logica matematică și abilitățile lingvistice. Copiii de vârstă școlară mică încă își formează abilitățile de interpretare a limbajului și, în același timp, își consolidează și înțelegerea principiilor matematice. Întrebarea creează o anumită ambiguitate lingvistică, iar sensurile multiple posibile ale cuvintelor „este” și „dacă” pot conduce la interpretări diferite ale întrebării.

Comunitatea online s-a împărțit între cei care consideră exercițiul deosebit de ingenios, un mod excelent de a stimula gândirea critică a elevilor, și cei care îl consideră nepotrivit pentru vârsta la care este adresat, din cauza complexității lingvistice pe care o implică.

Una peste alta, această mică peripeție matematică aruncă o lumină asupra importanței integrării corecte și eficiente a limbajului în educația matematică. Este imperativ să conștientizăm că maniera în care formulăm întrebările și în care prezentăm informația contează enorm în procesul de învățare și asimilare a noilor cunoștințe de către elevi. Acest incident evidențiază necesitatea unei abordări pedagogice bine echilibrate, care să țină cont atât de dezvoltarea abilităților matematice, cât și de cele lingvistice, oferindu-le copiilor șansa de a-și dezvolta în mod armonios toate competențele.

Pentru a găsi răspunsul la această întrebare, să ne gândim logic: avem un număr format din două cifre și suma lor este 12.

Numerele care, adunate, dau 12 sunt 3 și 9, sau 9 și 3 (39 și 93). Dar, enunțul ne solicită să găsim un număr astfel încât, atunci când cifrele lui sunt inversate, să obținem tot un număr valid. Așadar, numărul pe care îl căutăm ar putea fi 39 sau 93.

Enunțul nu este suficient de clar pentru a determina care dintre aceste două numere este răspunsul corect, astfel că ambele pot fi considerate soluții valide în absența unor informații suplimentare sau a unui context mai clar.

Dacă avem un număr, să spunem 39, și inversăm cifrele, obținem 93, care este tot un număr valid. Similar, dacă începem cu 93 și inversăm cifrele, obținem 39. Deci, ambele numere îndeplinesc condițiile enunțului, fără alte specificații.

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: