Au apărut imagini după ce ultimul din cele 86 de segmente de tablier metalic a fost montat la Podul Suspendat de la Brăila. Iată cum arată.
GALERIE FOTO. În ce stadiu este podul suspendat de la Brăila
Podul de peste Dunăre va fi cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa. Construcția face legătura între județele Brăila și Tulcea. Ieri, ultimul din cele 86 de segmente de tablier metalic a fost montat, conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Cristian Pistol, directorul CNAIR, a publicat fotografiile pe Facebook și a scris: „Întregul tablier al podului, cu o greutate totală de peste 22.000 de tone, urmează să fie fixat definitiv pe poziție prin sudură. În următoarele zile peste 200 de sudori vor desfășura aceste operațiuni care trebuie finalizate înainte de execuția sistemului rutier”.
„Constructorul și-a asumat că până la sfârșitul acestui an va finaliza inclusiv drumurile de acces, astfel încât să poată fi deschisă circulația pe acest pod suspendat între județele Brăila și Tulcea”, se arată pe pagina de Facebook.






Oamenii au lăsat comentariile la acest anunț. „Pentru România e ceva măreț, pentru alții ceva normal. Deci dacă se vrea, se poate și la noi! Felicitări tuturor implicați în proiect!… Noi, cei din zonă mai ales, știm cât de necesar și asteptat era acest pod! La cât mai multe astfel de proiecte!”, a scris cineva.
Podul suspendat de la Brăila ar putea fi deschis la finalul acestui an. Potrivit datelor CNAIR, podul va avea, la final, doi kilometri lungime și o înălțime de aproape 200 de metri. Valoarea totală a proiectului este estimată la două miliarde 650 de milioane de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Proiectul înseamnă pe lângă pod și o adevărată rețea de șosele și drumuri de acces de peste 20 de kilometri, a transmis Digi24.