Redactia.ro

Incident feroviar bizar în Prahova. Un tren București – Ploiești și-a greșit direcția de mers

mersul trenurilor

Un incident neașteptat s-a petrecut pe calea ferată în județul Prahova, lăsând călătorii într-o stare de confuzie și revoltă. Un tren care circula pe ruta București Nord – Ploiești Vest a deviat inexplicabil de la traseul său obișnuit și a luat-o spre o destinație greșită. Călătorii au asistat la o situație rar întâlnită: trenul a început să meargă cu spatele, să se oprească și să-și reia drumul în mod haotic, până când a fost redirecționat spre destinația corectă.

Incident feroviar bizar în Prahova

Incidentul a avut loc luni, 10 februarie 2025, când trenul IR 1635 a plecat din Gara Brazi cu o întârziere de peste 30 de minute, cauzată de un accident feroviar anterior petrecut la Scroviștea. După ce a părăsit Gara Brazi, trenul nu a mai urmat traseul obișnuit către Ploiești Vest, ci s-a îndreptat greșit spre Gara de Sud, pe direcția Buzău.

Un călător aflat în tren a povestit cum întreaga situație a devenit rapid confuză și frustrantă pentru pasageri. ”Luni după-amiază (n.r. 10 februarie) am mers cu trenul IR 1635. Când a plecat din Gara Brazi, avea deja o întârziere de peste 30 de minute. Din cauza accidentului de la Scroviștea. La un moment dat, trenul s-a oprit și a început să meargă cu…spatele. Apoi s-a oprit. Apoi iar a mers înapoi. A făcut asta de câteva ori, pe o distanță destul de mare pentru că eram aproape de Gara CFR Triaj. Inițial ne-a spus că s-a stricat macazul, apoi că a fost vorba de o eroare și că trenul a intrat pe o linie greșită. După ce a ajuns din nou în stația Brazi, trenul a mai staționat minute bune până când a prins verde pentru Gara Ploiești Vest” a povestit ploieșteanul.

Ce a urmat a fost o serie de explicații contradictorii din partea personalului de bord. Inițial, călătorii au fost informați că problema era cauzată de un macaz defect, însă ulterior s-a vorbit despre o eroare umană, iar trenul ar fi fost direcționat pe o linie greșită. După un timp petrecut în incertitudine, trenul a fost readus în stația Brazi, unde a mai staționat minute bune înainte de a primi undă verde pentru a-și continua drumul spre Ploiești Vest.

Observatorul Prahovean a solicitat un punct de vedere oficial de la CFR Călători cu privire la incidentul petrecut în stația Brazi

Răspunsul oferit a fost clar: compania nu își asumă responsabilitatea pentru situația apărută, pasând vina către administratorul infrastructurii feroviare, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

”Referitor la circulația trenului IR 1635 din data de 10 februarie 2025, vă informăm că situația prezentată de dumneavoastră din stația Brazi nu este din vina CFR Călători. Pentru informații corecte și concrete, vă rugăm să vă adresați managerului infrastructurii feroviare – CNCF CFR SA (www.cfr.ro), fiind cel care organizează și dirijează circulația tuturor trenurilor pe calea ferată, gestionează inclusiv acțiunile întreprinse în mod curent dar și în situaţiile neprevăzute apărute în graficul de circulaţie al trenurilor şi dispune măsuri de normalizare a circulaţiei”.

Până în prezent, CNCF CFR SA nu a oferit nicio explicație oficială cu privire la motivele care au dus la acest incident bizar. Rămâne de văzut dacă și ce măsuri vor fi luate pentru a evita astfel de situații în viitor.

Curios este faptul că acest tip de eroare nu este singular. Cu doar o lună în urmă, un incident asemănător s-a petrecut în Ploiești, însă de data aceasta pe transportul public urban. Un vatman de pe traseul 101 a greșit direcția de mers și a deviat tramvaiul de la ruta obișnuită. Atunci, călătorii au fost luați prin surprindere și au fost nevoiți să aștepte intervenția dispecerilor pentru a redresa situația.

În cazul trenului IR 1635, însă, impactul a fost mai mare, dat fiind faptul că acest tip de eroare poate afecta siguranța feroviară și poate genera întârzieri în lanț pentru alte trenuri.

Pentru pasagerii trenului IR 1635, acest incident a fost nu doar frustrant, ci și o sursă de disconfort major. Mulți dintre ei au pierdut conexiuni sau au ajuns cu întârziere la destinație din cauza erorii de direcționare. Astfel de incidente ridică semne de întrebare privind siguranța și organizarea transportului feroviar din România. În timp ce CFR Călători se delimitează de responsabilitate, iar CNCF CFR SA întârzie să ofere explicații, pasagerii rămân principala victimă a acestor greșeli.

În lipsa unei reacții oficiale din partea CNCF CFR SA, întrebările rămân. Cine este responsabil pentru această eroare? A fost vorba de o defecțiune tehnică, o eroare umană sau o problemă de semnalizare? Și, cel mai important, ce măsuri vor fi luate pentru ca astfel de incidente să nu se mai repete?

adsmedia.ro - Ad Network
O lovitură zdrobitoare contra ciupercii!
Sunteți sigur de sănătate dvs.? Verificați-vă simptomele!
In loc sa il inlocuiesc, m-am schimbat cu el!
Imi pare foarte rau ca am aflat atat de tarziu despre crema asta. Adio Varicele!
Ca să tratați diabetul, trebuie să...
Minus 15 kg pe lună + stop efect
Etichete: