Redactia.ro
Home » Stil de viață » Invenția care a salvat milioane de vieți. Cum ne protejează centura de siguranță

Invenția care a salvat milioane de vieți. Cum ne protejează centura de siguranță

centura de siguranta

Patru ani mai târziu toate mașinile Volvo ce ieșeau din fabrică erau dotate cu centuri de siguranță, timp în care America considera că centurile de siguranță sunt doar o opțiune. Totuși un an mai târziu și Statele Unite încep să fabrice noile mașini dotate cu aceste centuri, iar obligativitatea purtării lor de către toți pasagerii din mașini se adoptă de lege pentru prima dată în anul 1970.

Scurtă istorie a centurii de siguranță

Nils Bohlin a fost suedezul care a conceput pentru Volvo ceea ce azi numim centura de siguranță – hamul în trei puncte, cu centura în poală și curea care traversează pieptul.
Necesitatea de a crea dispozitivul a venit desigur dintr-o tragedie. Fratele directorului Volvo de atunci a decedat într-un accident, în care cureaua peste picioare cu care mașina lui era dotată nu a fost îndeajuns de eficientă pentru a-i salva viața.Astfel Volvo s-a axat atunci pe îmbunătățirea tehnologiei de siguranță iar în anul 1958 Bohlin și-a înregistrat invenția, primul model auto dotat cu centură de siguranță în trei pucte fiind Volvo Amazon (1959).

 

Astăzi statisticile arată că purtarea centurilor de siguranta reduc cu aproximativ 50% rata deceselor și a rănirilor. Așa cum suntem recunscători tuturor inventatorilor care ne-au ușurat viața ar trebui să-i mulțumim și lui Nils Bohlin, căci e incredibil dar lipsa centurii de siguranță ne poate ucide și la o viteză de doar 45 km/h. Persoanele din interiorul automobilului care nu o folosesc pot fi proiectate prin parbriz cu o forţă de 30 ori mai mare decât propria lor greutate și cu cât viteza e mai mare cu atât accidentele sunt mai dezastruoase pentru orice ființă.

Cine e scutit de puratarea centurii de siguranță?

Lipsa centurii de siguranță este o contravenție și se sancționează cu amendă pentru toți pasagerii dar și cu câteva puncte de penalizare pentru șoferi. Însă există și câteva excepții de la regulă atât în rândul șoferilor cât și în rândul pasagerilor.

Situațiile care fac rabat de la regulă sunt :

Șoferii în timpul staționării
Cei care execută manevra de mers cu spatele
Femeile în stare vizibilă de graviditate
Conducătorii auto care execută transportul public de persoane, în regim de taxi
Instructorii auto pe timpul pregătirii practice a persoanelor care învață să conducă un autovehicul pe drumurile publice
Examinatorul în timpul desfășurării probelor practice ale examenului pentru obținerea permisului de conducere
Persoanele care au certificat medical în care să fie menționată afecțiunea care contraindică purtarea centurii de siguranță

Loading...