Redactia.ro
Home » Stil de viață » Mare atenţie, dacă ţii post! Alimentele de care trebuie să te fereşti

Mare atenţie, dacă ţii post! Alimentele de care trebuie să te fereşti

Mihaela Bilic

Postul Crăciunului deja a început, așa că credincioșii trebuie să fie foarte atenți la alegerile alimentare pe care le fac. Iată ce ne sfătuiește Mihaela Bilic, renumitul nutriționist, să facem în această perioadă, ce să mâncăm și ce alimente sunt interzise.

Mihaela Bilic: care sunt alimentele interzise în post

Mihaela Bilic este un medic nutriționist faimos, care a întocmit de această dată o listă cu lucrurile pe care ar trebui să le facă credincioșii în postul Crăciunului. Este foarte bine să luăm în considerare sfaturile acesteia, având în vedere că mai este o lună de zile până la încheierea postului.

Un lucru pe care îl stabilește încă de la început Mihaela Bilic este legat de zahăr. Mulți încă sunt de părere că dacă în restul anului, când nu ținem post consumăm alimente de dulce, atunci în post nu avem voie să mâncăm dulciuri. Iată că nu este deloc așa.

„În afara postului spunem că mâncăm „de dulce”. Dar zahărul nu este reglementat în post. Prima mea recomandare pentru persoanele care țin post este să nu facă exces de zahăr, să nu consume în exces produse dulci, pentru că zahărul este nu un nutrient, ci mai degrabă un condiment în viața noastră. Riscăm, în momentul în care nu avem alte alimente care să ne fie pe plac, să dăm iama în dulciuri. Or, ăsta nu e un beneficiu pentru organism”, a explicat Mihaela Bilic.

Excesul de grăsime în post

Un alt factor foarte important pe care credincioșii trebuie să îl ia în considerare este consumul de grăsime. Trebuie să știm că, de fapt, în post nu prea avem voie să consumăm niciun fel de grăsime. Acest lucru se poate întâmpla doar în zilele cu dezlegare la untdelemn.

„Apoi, pe locul 2 vine excesul de grăsime. Atenție mare, dacă vorbim de postul ca la carte, veți vedea în calendarul religios că sunt foarte puține dezlegările la ulei și vin. Deci bunicii noștri știau că a ține post nu înseamnă să mănânci multe uleiuri prăjite, pentru că și uleiul era restricționat în post”, a mai spus Mihaela Bilic.

Cum să gătim alimentele în post

Un alt sfat foarte important oferit de Mihaela Bilic este legat de felul în care trebuie să gătim alimentele. Așadar, cel mai bine să alegem cuptorul, pentru a nu face exces de prăjeli. Ciorbele de legume sunt, de asemenea, o soluție foarte bună.

„Metoda de gătire corectă ar fi la cuptor, înăbușit, cu sos sau, și mai bine, ciorbă – o mulțime de preparate tradiționale românești făcute pe bază de legume. Legume multe, ele trebuie să ne fi prietene și în post, și în perioada asta în care avem nevoie de imunitate crescută, pentru că acești pigmenți vegetali care dau culoare legumelor aduc și beneficii miraculoase pentru organism. Cu cât mai multe legume, cu atât mai bine, cu cât mai diferite și mai colorate, cu atât mai bine”, a explicat ea.

Pentru cei care se tem că postul le scade imunitatea, iată că nu este deloc așa:

„Gradul nostru de imunitate depinde nu doar de alimentație, ci și de gradul de stres. Dacă nu avem un somn de calitate și organismul nostru nu se reface prin odihnă, nivelul de stres are un impact devastator asupra imunității”, a mai spus Bilic.

 

Loading...