Home » Știri » NASA a găsit cea mai mare cometă descoperită vreodată: „Este mai mare decât statul Rhode Island”

Astronomii care folosesc telescopul spațial Hubble al NASA au găsit cea mai mare cometă descoperită vreodată – mai mare decât statul Rhode Island – și aceasta se află în sistemul nostru solar, a anunțat marți agenția.

NASA a descoperit, cu ajutorul telescopului Hubble, cel mai mare nucleu al unei comete

Cometa gigantică a fost descoperită cu ajutorul telescopului spațial Hubble și ar putea avea „un diametru de până la 85 de mile” și a fost determinată ca fiind de mărimea „celui mai mare nucleu de cometă înghețată” văzut vreodată de astronomi, potrivit NASA.

Cometa, sau C/2014 UN271, a fost descoperită de astronomii Pedro Bernardinelli și Gary Bernstein de la Observatorul interamerican Cerro Tololo din Chile. Descoperirile au fost publicate marți în The Astrophysical Journal Letters.

„Acesta este un obiect uimitor, având în vedere cât de activ este atunci când este încă atât de departe de Soare”, a declarat autorul principal al studiului.

Man-To Hui de la Universitatea de Știință și Tehnologie din Macao, într-un comunicat de presă al NASA:

„Am presupus că cometa ar putea fi destul de mare, dar aveam nevoie de cele mai bune date pentru a confirma acest lucru”.

Cometa a fost descoperită cu ajutorul telescopului spațial Hubble

Echipa sa a folosit Hubble pentru a face cinci fotografii pe 8 ianuarie și a reușit să capteze un „vârf de lumină strălucitoare” în locul unde se află nucleul cometei. În combinație cu datele radiotelescopului, au putut estima dimensiunea giganticei comete.

Cometa se deplasează cu 22.000 de mile pe oră de la capătul sistemului solar și se află acum la mai puțin de 2 miliarde de mile de Soare, a precizat NASA. Dar oamenii de știință au spus că nu se va apropia niciodată mai mult de Soare decât 1 miliard de mile și că nu va ajunge acolo până în 2031.

David Jewitt, profesor de științe planetare și astronomie la Universitatea din California, Los Angeles, a fost coautor în cadrul studiului. El a declarat în comunicatul de presă că descoperirea cometei ar putea fi un semn al altora care vor urma.

Cometa este „literalmente vârful aisbergului”

„Această cometă este literalmente vârful aisbergului pentru multe mii de comete care sunt prea slabe pentru a fi văzute în părțile mai îndepărtate ale sistemului solar”, a spus Jewiitt. „Am bănuit întotdeauna că această cometă trebuie să fie mare, deoarece este atât de strălucitoare la o distanță atât de mare. Acum confirmăm că este”.

Cometa a fost observată pentru prima dată în 2010, când se afla la 5 miliarde de kilometri de Soare, a precizat NASA.  Agenția spune că această cometă se îndreaptă spre Soare de mai bine de 1 milion de ani și că provine din „Norul Oort”, un cuib teoretic pentru trilioane de comete. Se estimează că nava spațială Voyager a NASA nu va ajunge la Norul Oort decât peste 300 de ani și ar putea avea nevoie de până la 30.000 de ani pentru a trece pe lângă el, a precizat NASA.