Home » Stil de viață » Inedit » Ne vor contacta extratereştrii? Ce a descoperit NASA la 120 de ani-lumină de Pământ

NASA a primit un buget uriaș pentru o misiune inedită pe Lună

NASA a venit cu noi informaţii despre viaţa extraterestră. De această dată, oamenii de ştiinţă susţin că ar putea exista un ocean de apă rară pe o exoplanetă gigantică, aflată la zeci de ani-lumină depărtare și, de asemenea, un indiciu chimic al unui posibil semn de viață.

Acest corp spaţial a fost „botezat” K2-18 b, o denumire banală pentru un obiect cu un asemenea potențial de importanță.

Telescopul James Webb „loveşte” din nou

Descoperirea a fost realizată de telescopul James Webb al agenției spațiale, aflat la 120 de ani-lumină de Pământ, în constelația Leo, pe baza unor studii anterioare ale regiunii realizate cu ajutorul predecesorilor lui Webb, Hubble și Kepler.

Agenția spațială susţine că n-ar fi exclusă existenţa unei lumi oceanice. „Abundența metanului și a dioxidului de carbon și lipsa amoniacului susțin ipoteza că ar putea exista un ocean de apă sub o atmosferă bogată în hidrogen în K2-18 b”, potrivit NASA.

Se caută prezenţa DMS

Agenţia americană a făcut aluzie și la o posibilitate și mai remarcabilă, în legătură cu potențiala descoperire a unei molecule numite sulfură de dimetil (DMS), care, pe Pământ, este produsă doar de viață.

Cea mai mare parte a DMS din atmosfera terestră este emisă de fitoplanctonul din mediile marine”, se arată în comunicatul de presă al Nasa.

Cu toate acestea, prezența DMS nu a fost încă confirmată și necesită investigații suplimentare. „Viitoarele observații Webb ar trebui să fie în măsură să confirme dacă DMS este într-adevăr prezent în atmosfera lui K2-18 b la niveluri semnificative”, a declarat Nikku Madhusudhan, astronom la Universitatea din Cambridge și autor principal al cercetării NASA.

Au găsit vapori de apă pe HAT-P-11b

Nu ar fi prima dată când NASA găsește indicii ale prezenței apei pe alte planete. Anterior, vapori de apă au fost descoperiți pe o exoplanetă mai mică, HAT-P-11b, de mărimea aproximativă a planetei Neptun din constelația Cygnus, aflată, de asemenea, la 120 de ani lumină distanță.

„Descoperirile noastre subliniază importanța de a lua în considerare diverse medii locuibile în căutarea vieții în altă parte”, a declarat Madhusudhan, astronom la Universitatea din Cambridge și autor principal al cercetării NASA, care a adăugat:

„În mod tradițional, căutarea vieții pe exoplanete s-a axat în principal pe planetele stâncoase mai mici, dar lumile Hycean mai mari sunt mult mai favorabile observațiilor atmosferice”.