Într-un orășel liniștit de pe coasta italiană, micuța Clara și tatăl ei, Marco, își petrec weekendurile de vară la malul mării. Marco, un profesor de istorie local, își ia adesea fiica să exploreze plajele și să învețe despre cultura și natura din jur.
O banală zi la plajă s-a transformat într-o călătorie în timp
Într-o zi însorită, în timp ce se plimbau de-a lungul țărmului, Clara găsi un medalion vechi, pe jumătate îngropat în nisip. Curioasă, îl ridică și îl arătă tatălui său. Marco examină obiectul și realiză că era un medalion din perioada romană, posibil pierdut de un turist sau aruncat de valuri pe plajă de-a lungul anilor.
Deciși să afle mai multe despre medalion, Clara și Marco vizitează micul muzeu local, unde vorbesc cu curatorul, un vechi prieten de-al lui Marco. Acesta le spune că medalionul ar putea fi parte dintr-o colecție mai mare de artefacte romană, unele dispărute în misterioase împrejurări.
Curiozitatea transformă vizitele la plajă în mici expediții arheologice pentru Clara și tatăl său. Deși nu găsesc alte artefacte, zilele lor devin mai interesante pe măsură ce învață împreună despre istoria locului. Plaja nu mai era doar un loc de joacă, ci și un teren plin de povești și istorie.
Vara aceea se dovedește a fi una specială pentru Clara, care începe să viseze la o carieră de arheolog, inspirată de aventurile simple, dar pline de învățăminte cu tatăl ei. Fiecare plimbare pe plajă devine o lecție de istorie vie, iar legătura dintre ea și Marco se întărește pe zi ce trece.
Marco și Clara devin cunoscuți pentru pasiunea lor
Pe măsură ce vara trecea, Marco și Clara devin cunoscuți pentru pasiunea lor de a explora istoria locală. La inițiativa lui Marco, ei încep să organizeze plimbări ghidate pe plajă pentru copiii din școala locală, unde Clara împărtășește cu mândrie descoperirea medalionului și le vorbește despre importanța conservării patrimoniului cultural.
Într-una din aceste excursii, unul dintre elevi găsește un fragment de ceramică veche. Încântați de descoperire, grupul devine mai entuziasmat, iar excursiile se transformă într-o activitate săptămânală. Clara se simte ca o mică expertă, iar copiii o ascultă cu atenție, visând și ei la comori ascunse și la poveștile pe care le pot spune artefactele.
Cu toate acestea, popularitatea excursiilor atrage atenția autorităților locale, care își exprimă îngrijorarea cu privire la posibilele deteriorări ale siturilor arheologice din neatenție. Marco discută cu oficialii și, împreună, ajung la un acord: vor colabora pentru a proteja și a studia mai bine zonele de interes istoric, transformându-le în situri protejate, cu plăci informative și trasee delimitate pentru vizitatori.
În toamna aceea, Clara și Marco sunt invitați să participe la un proiect local de cartografiere a siturilor istorice din regiune. Ei contribuie cu observațiile și descoperirile lor, iar harta finalizată este afișată la muzeul local, cu mențiuni speciale pentru contribuția lor.
Anul școlar începe cu Clara încântată să împărtășească experiențele sale cu colegii de clasă. Profesorii o încurajează să continue să exploreze și să învețe, subliniind importanța studiului istoriei și arheologiei. Marco, mândru de entuziasmul fiicei sale, îi promite că următoarea vară vor călători împreună într-o excursie specială la Roma, pentru a vedea de aproape vestigiile Imperiului Roman.