Orange România, unul dintre cei mai mari operatori în telecomunicaţii din Romania, a înregistrat pierderi.
Orange România a realizat în intervalul aprilie-iunie o cifră de afaceri în valoare de 268,5 milioane de euro, în scădere cu 2,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal pe fondul modificării tarifelor de interconectare pentru apelurile de voce mobilă (Mobile Termination Rates) şi al scăderii uşoare a vânzărilor de echipamente, comparativ cu cel de-al doilea trimestru din 2018, dar a raportat o creştere de 2% a numărului clienţilor.
La 30 iunie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.736.700 de clienţi, în creştere cu aproximativ 2% comparativ cu finalul trimestrului 2 din 2018. La 30 septembrie 2012, Orange România avea 10.243.000 de clienți, Vodafone avea 7.874.220 clienți, iar Cosmote 6,4 milioane clienți. Orange vrea să intre și pe piața TV, devenind astfel un competitor pentru RCS&RDS, Romtelecom, UPC Romania.
Romania are 13,7 milioane de utilizatori de telefonie mobilă
Orange se află în competiție directă cu Vodafone pentru cei 13,7 milioane de utilizatori de telefonie mobilă din România. Orange a depășit Vodafone (pe atunci Connex) în privința numărului de clienți în septembrie 2004. Orange a introdus la începutul lui 2005 tehnologia EDGE în patru orașe românești (București, Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov), o tehnologie de tranziție spre 3G. Acoperirea EDGE a fost extinsă la nivel național în noiembrie 2006. Serviciile de generația a treia au fost lansate la 7 iunie 2006, iar tehnologia LTE în decembrie 2012.
„Piaţa devine tot mai competitivă”
„Pe o piaţă ce devine tot mai competitivă, eforturile noastre se concentrează pe oferirea celor mai bune servicii convergente pentru clienţi, a soluţiilor integrate de IT&C pentru afaceri, pe creşterea segmentului de servicii financiare mobile şi pe dezvoltarea abilităţilor digitale şi a metodei de lucru Agile în echipe. Investiţiile continue în reţea reprezintă o fundaţie pentru toate acestea. Mai mult decât atât, ele creează premisele unui sistem digital ultramodern şi oferă acces la noi oportunităţi de dezvoltare în societate, deschizând totodată calea spre noi servicii ce pot fi dezvoltate pe o astfel de infrastructură”, a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.
În România, principalii competitori ai Orange sunt Vodafone, Telekom şi Digi Mobil.
”Serviciile fixe au continuat evoluţia pozitivă din trimestrele anterioare. Astfel, la finalul lunii iunie, serviciul de televiziune prin cablu şi satelit, Orange Home TV, număra peste 528.000 clienţi, în creştere cu 17% faţă de T2 2018, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 317.700 de clienţi, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioadă din 2018”, arată un comunicat al companiei, preluat de news.ro.