Home » Știri » Pericolul lămpilor UV, folosite la manichiură și pedichiură. Cercetător: „ADN-ul este deteriorat!”

Lămpile UV, folosite la manichiură și pedichiură, pot fi periculoase pentru sănătate, astfel că până și „ADN-ul este deteriorat”. Ce spun specialiștii care au făcut cercetări legat de acest subiect.

Sunt multe persoane care își fac manichiura și pedichiura la salon (sau chiar acasă la ele) și apelează la lămpile UV, folosite pentru uscarea gelului și a ojei semipermanente. O lampă UV este considerată a fi ideală pentru a avea o manichiură și o pedichiură perfecte, obținute într-un timp foarte scurt. Multe femei văd doar beneficiile. Cu ajutorul unui astfel de aparat, durata manichiurii este mai mare, chiar de câteva săptămâni, procesul de uscare este unul foarte rapid si eficient, iar dispozitivul este mic, usor de întrebuințat și de depozitat.

Totuși, nu ar fi chiar așa și există și părți negative. Utilizarea lămpilor UV pe termen lung deteriorează ADN-ul și provoacă mutații, spun specialiștii. E o problemă de sănătate publică mai mare decât se credea anterior, a scris presa internațională.

Cercetătorii de la University of California San Diego au studiat aceste dispozitive care emit lumină ultravioletă (UV) și au descoperit că utilizarea lor duce la moartea celulelor și la mutații cancerigene.

„Dacă vă uitați la modul în care sunt prezentate aceste dispozitive, ele sunt comercializate ca fiind sigure, fără a avea motive de îngrijorare. Dar, din câte știm noi, nimeni nu a studiat până acum aceste dispozitive și modul în care acestea ne afectează la nivel molecular și celular”, a declarat Ludmil Alexandrov, cercetător.

„Am văzut mai multe lucruri: în primul rând, am văzut că ADN-ul este deteriorat. Am văzut, de asemenea, că o parte din daunele aduse ADN-ului nu se repară în timp și duce la mutații după fiecare expunere la un aparat cu raze UV. În cele din urmă, am văzut că expunerea poate provoca disfuncții mitocondriale, ceea ce poate duce, de asemenea, la mutații suplimentare. Ne-am uitat la pacienții cu cancere de piele și am observat exact aceleași tipare de mutații (…)”, a mai spus Ludmil Alexandror, relatează phys.org.

Cercetătorii avertizează că, deși rezultatele arată efectele nocive ale utilizării repetate a acestor dispozitive asupra celulelor umane, ar fi necesar un studiu epidemiologic pe termen lung înainte de a afirma în mod concludent că utilizarea acestor aparate duce la un risc crescut de cancer de piele.