Redactia.ro
Home » Stil de viață » Puțini știau asta! Ce se întâmplă în organismul tău dacă mănânci pepenele roșu cu tot cu sâmburi

Puțini știau asta! Ce se întâmplă în organismul tău dacă mănânci pepenele roșu cu tot cu sâmburi

Ce se întâmplă în organismul tău dacă mănânci pepenele roșu cu tot cu sâmburi. Cu siguranță, puțini știau că sâmburii au multe beneficii pentru organismul nostru. Iată care sunt acestea.

Ce se întâmplă dacă mănânci pepenele roșu cu tot cu sâmburi

Pepenele roșu este foarte consumat pe parcursul verii, pentru că este răcoritor, are puține calorii și multe vitamine. Atunci când mâncăm pepenele, cei mai mulți dintre noi îl curățăm de sâmburi. Nutriționiștii au vești bune pentru cei care mănâncă pepenele cu tot cu sâmburi: au foarte multe beneficii. S-a dovedit științific că persoanele, care consumă pepenele verde cu tot cu sâmbure, sunt protejate împotriva cancerului. Sâmburii din pepenele roșu sunt o sursă bună de proteine, vitamine, minerale, și grăsimi sănătoase. Semințele sunt de culoare neagră, maro sau albă și sunt bogate în vitamina E, triptofan, acid glutamic, lizina tiamina, riboflavina, vitamina B6 și acid pantotenic.

Ce beneficii au sâmburii

  • Consumul de semințe de pepene verde ajută la menținerea masei musculare și reglează nivelul colesterolui din sânge;
  • Semințele de pepene verde, datorită conținutul crescut de magneziu și zinc, ajută la buna funcționare a sistemului nervos și întăresc sistemul imunitar, protejând organismul de infecții;
  • Previn tulburările digestive, constipația, dar și balonarea. Semințele de pepene verde sunt, totodată, foarte sățioase, așa că te vor ajuta să scapi mai ușor de kilogramele în plus;
  • semințele de pepene verde conțin aminoacizi esențiali, printre care cei mai importanți sunt: arginină, care are capacitatea de a regla tensiunea arterială, triptofan, care ajută la reglarea secreţiei de melatonină, hormon care ajută la inducerea somnului, acid glutamic și lizina;

În 150 de grame de semințe uscate sunt 30,6 grame de proteine ceea ce reprezintă 61% din valoarea zilnică recomandată. În 150 de grame de semințe uscate sunt 51 de grame de grăsimi monosaturate, grăsimi polinesaturate, și omega 3 și omega 6.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: