Redactia.ro
Home » Știri » Revolut avertizează utilizatorii despre scam-uri pe social media. S-a făcut apel către autoritățile din România și UE

Revolut avertizează utilizatorii despre scam-uri pe social media. S-a făcut apel către autoritățile din România și UE

Decizia momentului luată de Revolut în România! Ce trebuie să știe toți clienții companiei

Revolut, banca digitală globală, a lansat un avertisment important pentru utilizatorii săi în legătură cu creșterea numărului de înșelăciuni electronice (scam-uri) derulate prin intermediul platformelor social media, în special cele ale gigantului tech Meta. Revolut face un apel la autoritățile din România și din Uniunea Europeană să ia măsuri concrete pentru a combate acest fenomen.

Rețelele sociale, mari generatoare de scam-uri

Potrivit Revolut, 77% dintre toate cazurile de scam raportate de clienții din Spațiul Economic European (SEE) au avut ca sursă platformele social media deținute de Meta, care includ Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger. În România, în a doua jumătate a anului trecut, 56% dintre scam-urile raportate pe platformele de socializare proveneau de pe platformele Meta, acestea reprezentând 62% din totalul banilor pierduți de utilizatori.

Apelul Revolut se bazează pe datele disponibile la nivelul anului trecut, conform cărora platformele social media ale companiei Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger) au reprezentat sursa principală pentru 61% dintre scam-uri și au generat 41% din sumele pierdute, la nivelul SEE. Revolut a mai constatat că tipurile de scam-uri cel mai des întâlnite au fost cele de investiții și cele de achiziții, reprezentând 70% și, respectiv, 12% dintre cazurile raportate”, se arată într-un comunicat Revolut.

Ce face Comisia Europeană pentru prevenirea înșelăciunilor

Anul trecut, Comisia Europeană a prezentat o serie de măsuri incluse în regulamentul Payments Services Regulation (PSR) pentru prevenirea scam-urilor. Fiecare țară membră UE trebuie să-și decidă poziția față de măsurile propuse și modul de implementare al acestora, în coordonare cu executivul european și Parlamentul European.

În acest context, Revolut apelează la autoritățile din România și din celelalte țări în care este prezentă, să acționeze pentru limitarea înșelăciunilor electronice, în special a celor provenite de pe platformele sociale. „Banca digitală îndeamnă autoritățile să nu se concentreze doar asupra fraudelor de impersonare a personalului bancar, în condițiile în care, la nivelul anului 2023, datele interne Revolut au arătat că scam-urile cu impersonare au reprezentat doar 4% din totalul fraudelor autorizate de clienți”, precizează comunicatul.

Ce transmite Revolut

Revolut susține propunerea Comisiei Europene de a îmbunătăți măsurile de prevenire a fraudelor online care vizează serviciile bancare. Woody Malouf, Directorul Departamentului FinCrime Revolut, a declarat: „Revolut folosește deja mecanisme de protecție robuste și controale sofisticate de prevenire a fraudelor, care analizează lunar peste o jumătate de miliard de tranzacții pentru milioanele de clienți din toată lumea.

Clienții sunt alertați de fiecare dată când aceste sisteme suspectează că o tranzacție este făcută ca urmare a unui scam. Totuși, băncile nu pot fi considerate singura linie de apărare în fața fraudelor cu autorizare. Datele noastre arată că trebuie să se facă mai multe eforturi de către mai mulți jucători din piață, cum ar fi și platformele de social media, mai ales cele deținute de Meta, care sunt adevărate focare de scam-uri.

Două tipuri principale de scam-uri în SEE

Revolut a identificat două tipuri principale de scam-uri diseminate anul trecut în Spațiul Economic European. „Scam-urile de investiții” sunt acele escrocherii prin care oamenii sunt atrași cu promisiuni de îmbogățire rapidă dacă investesc sume mari de bani. Acestea au reprezentat 12% din cazurile de fraudă autorizată înregistrate de Revolut, dar au generat 61% din banii pierduți de utilizatori.

„Scam-urile de cumpărături” induc clienții în eroare prin plăți pentru servicii și produse inexistente sau care nu corespund descrierilor din reclame. Aceste escrocherii au reprezentat 18% din banii pierduți de utilizatori și au fost cele mai răspândite tipuri de fraudă. „Cele mai multe cazuri au provenit din marketplace-uri cu controale limitate sau stimulente pentru a-și controla riscul”, arată banca.

În țara noastră, 84% din scam-uri, din social-media

În România, anul trecut, 84% din scam-uri au pornit de la platformele social-media. 56% din cazurile înregistrate în rândul utilizatorilor au fost generate de platformele Meta, reprezentând 62% din totalul banilor pierduți de aceștia.

Autoritățile din România au acum șansa, alături de colegii din restul statelor membre, să propună modificări legislative care să le ceară marilor jucători din domeniul tech să se implice în lupta antifraudă, în Uniunea Europeană. Sperăm ca viitoarele obligații legale și măsurile financiare motivante care se pregătesc la nivelul uniunii să determine companiile din Big Tech să contribuie la reducerea numărului de fraude cu autorizare (APP fraud) în UE”, a mai spus Woody Malouf.

adsmedia.ro - Ad Network
Mini Narghilea , Tigare electronica Tip Fume Vapes SIKS
Mini Narghilea Electronica Tip Fume Vapes
Kit Banda Led RGB SIKS
Difuzor de aromaterapie si purificator aer SIKS...
Banda dubla adeziva SIKS®, nu lasa urme pe pereti, reutilizabila
Instalatie De Craciun SIKS, Liniara 24 M, 300 LED -uri, Cu 8 jocuri de lumini
Etichete: