Locuitorii Capitalei care folosesc frecvent linia de tramvai 41 trebuie să se pregătească pentru schimbări majore în transportul public, începând cu 1 august 2025. Tramvaiul 41 va fi suspendat complet pe durata întregii luni, pentru a permite desfășurarea unor lucrări de infrastructură esențiale pe două artere importante din sectorul 6 al Bucureștiului. Pentru a asigura continuitatea transportului, autoritățile au anunțat introducerea a două linii navetă: 641 și 643.
Lucrări de infrastructură pe Bd. Ghencea și Str. Constantin Titel Petrescu
Într-un comunicat emis de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI), se precizează că suspendarea liniei de tramvai 41 este necesară pentru efectuarea unor lucrări ample la infrastructura de tramvai. Aceste lucrări vor avea loc pe Bulevardul Ghencea și pe Strada Constantin Titel Petrescu și sunt estimate să dureze aproximativ patru săptămâni.
„Începând cu data de 1 august 2025, linia de tramvai 41 va fi suspendată, pentru a permite executarea unor lucrări de infrastructură pe Bulevardul Ghencea şi pe Strada Constantin Titel Petrescu. Pentru preluarea călătorilor, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) va înfiinţa liniile navetă 641, care va acoperi traseul liniei 41, şi 643, care va funcţiona între Dedeman Ghencea şi Podul Grant”, a anunţat TPBI printr-un comunicat.
Traseele liniilor navetă 641 și 643, create pentru a prelua fluxul de călători
Linia navetă 641 va parcurge un traseu extins, gândit pentru a replica cât mai fidel parcursul tramvaiului 41. Astfel, autobuzele vor circula de la „Piața Presei” pe următorul traseu: Bd. Mărăști, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Pasajul Lujerului, Str. Brașov, Bd. Ghencea, până la terminalul „Ghencea”, apoi vor reveni pe același traseu la punctul de plecare.
Important de menționat este faptul că, între Piața Montreal și Bd. Ion Mihalache, autobuzele liniei 641 vor circula pe ampriza căii de rulare a tramvaiului și vor opri în stațiile existente de tramvai, pentru a asigura o tranziție cât mai ușoară pentru călători.
În paralel, linia navetă 643 va funcționa între „Dedeman Ghencea” și „Podul Grant”. Traseul stabilit este următorul: Str. Brașov, Pasajul Lujerului, Șos. Virtuții, Calea Crângași, cu întoarcere din stația „Podul Grant”.
Intervale de succedare reduse pentru a evita aglomerația
Societatea de Transport București (STB) a anunțat că autobuzele de pe liniile 641 și 643 vor circula la intervale scurte, cuprinse între 3 și 5 minute, în funcție de cererea de transport și de fluxul de călători înregistrat pe durata zilei.
„Lucrările vor fi executate în aproximativ patru săptămâni. STB va monitoriza permanent funcţionarea celor două linii navetă şi va adapta numărul de vehicule în funcţie de cererea de transport”, se menţionează într-un anunţ postat pe pagina de Facebook a societăţii.
Această măsură este menită să reducă la minimum disconfortul provocat de suspendarea tramvaiului 41, una dintre cele mai aglomerate linii de transport public din București, utilizată zilnic de mii de călători pentru a traversa orașul pe axa est-vest.
Lucrările vizează modernizarea liniei și îmbunătățirea condițiilor de rulare
Conform autorităților, lucrările care vor fi executate în luna august includ înlocuirea căii de rulare, modernizarea peroanelor și îmbunătățirea sistemului de semnalizare și alimentare electrică pentru tramvaie. Aceste intervenții sunt necesare pentru a prelungi durata de viață a infrastructurii existente și pentru a reduce riscurile de defecțiuni frecvente, care au afectat în trecut buna funcționare a tramvaiului 41.
După finalizarea lucrărilor, se estimează că tramvaiele vor putea circula cu o viteză mai mare, iar timpul de parcurs între capetele de linie va fi redus semnificativ. Totodată, călătorii vor beneficia de peroane reamenajate, mai accesibile și mai sigure, în special pentru persoanele cu mobilitate redusă.
Linia 41 este una dintre cele mai utilizate linii de tramvai din București, conectând rapid zonele de vest ale Capitalei cu nordul orașului, fără a fi afectată de traficul rutier. Tramvaiul parcurge o axă importantă, de la terminalul „Ghencea” până la „Piața Presei”, cu opriri strategice în apropierea marilor bulevarde și intersecții.
Suspendarea acestei linii pentru o perioadă de patru săptămâni reprezintă o provocare majoră pentru sistemul de transport public din București. Autoritățile speră că măsurile alternative implementate, inclusiv liniile navetă și monitorizarea în timp real a traficului, vor reduce semnificativ impactul asupra călătorilor.
Sursa foto: Arhivă




















