Redactia.ro

Unde ar putea circula primul tren „suspendat” din România. Proiectul intră în analiză

mersul trenurilor

Iași ar putea deveni primul oraș din România care introduce un tren „suspendat” în rețeaua de transport public. Proiectul, denumit Monorail Iași, propune circulația unui tren pe o șină unică, deasupra sau dedesubtul infrastructurii existente, ca soluție modernă pentru fluidizarea traficului.

Unde ar putea circula primul tren „suspendat” din România

Consultările oficiale privind inițierea proiectului au fost lansate de organizația HaiCăSePoate și se desfășoară între 21 și 26 noiembrie. La discuții au fost invitați reprezentanți ai partidelor locale din Consiliul Local și Consiliul Județean Iași.

Reprezentanții ONG-ului subliniază că mobilitatea urbană necesită proiecte ambițioase, adaptate aglomerației tot mai mari din Iași. Un astfel de sistem, folosit deja în mai multe zone din Asia, poate reprezenta o alternativă viabilă pentru reducerea presiunii asupra traficului rutier.

„Transparență. De mâine (vineri – n.r.) încep consultările cu reprezentanții partidelor locale din Consiliul Local Iași și Consiliul Județean Iași cu privire la demararea Studiului de Prefezabilitate pentru proiectul Monorail Iași.

Asociația #HaiCaSePoate considera că acest proiect modern de mobilitate urbană trebuie sprijinit de întreaga clasă politică locală într-un parteneriat comun, în interesul ieșenilor, indiferent de culoarea politică!”, spune Cătălin Urtoi, unui dintre fondatorii Asociației HaiCăSePoate, citat de economica.net.

„Urtoi a postat, pe rețelele de socializare, și o imagine cu o prezentare făcută de Ștefan Roșeanu, fost șef al Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), în care apare o reprezentare grafică referitoare la posibila rețea de tren ”suspendat” din Iași,” scrie economica.net.

Proiectul intră în analiză

Cătălin Urtoi, cofondator HaiCăSePoate, a explicat public direcțiile de discuție: „De mâine încep consultările cu reprezentanții formațiunilor locale pentru demararea Studiului de Prefezabilitate al proiectului Monorail Iași. Considerăm că acest proiect modern trebuie susținut de întreaga clasă politică, în interesul ieșenilor, indiferent de culoarea politică”. Declarația sa a fost preluată de economica.net.

Urtoi a publicat și o imagine din prezentarea realizată de Ștefan Roșeanu, fost președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară, unde apare o posibilă schiță a viitoarei rețele de tren suspendat.

„Am solicitat tuturor formațiunilor să trimită delegați — consilierii locali și județeni — pentru un dialog profesionist despre:
• soluțiile reale de descongestionare a traficului,
• complementaritatea cu proiectele de infrastructură existente,
• un posibil angajament comun, dincolo de ciclurile electorale, pentru un proiect fezabil și finanțabil european.

După finalizarea acestor discuții vom organiza o conferință de presă comună, în care vor fi prezentate concluziile și direcțiile de acțiune asumate.

Credem că doar prin colaborare, transparență și responsabilitate putem construi un proiect major pentru Iași, cu impact pe termen lung.

Este un pas important. Un pas necesar. Și, poate cel mai important, un pas pe care îl facem împreună”, a adăugat Cătălin Urtoi.

După consultări, ONG-ul va organiza o conferință de presă în care vor fi prezentate concluziile și pașii următori.

Trenurile suspendate sunt folosite în special în țări asiatice, fiind apreciate pentru costuri reduse, trasee flexibile și eficiență în zonele urbane dens populate. Dacă proiectul va fi considerat fezabil, Iași ar putea deveni primul oraș din România care adoptă o astfel de soluție futuristă de mobilitate.

Sursa foto: Arhivă

adsmedia.ro - Ad Network
Motocoasa Electrica Cu Acumulator
Cantar Smart Cu Aplicatie
Lampa Solara LED SIKS Cu Telecomanda
Lanterna de cap LED SIKS, Profesionala, Incarcare USB
Ghirlanda Luminoasa Decorativa SIKS
Feliator multifunctional EDAR® manual, 8 setari de grosime, alb/gri
Etichete: