Redactia.ro
Home » Stil de viață » Zece alimente care stimulează funcționarea creierului, încetinesc îmbătrânirea și degradarea precoce a acestuia

Zece alimente care stimulează funcționarea creierului, încetinesc îmbătrânirea și degradarea precoce a acestuia

alimente creier

Experții susțin faptul că alimentele bogate în antioxidanți sau acizi grași pot fi extrem de benefice pentru sănătatea creierului uman și pentru memorie. Există anumite alimente bogate în componente sănătoase, precum acizi grași omega-3, complexul B de vitamine și antioxidanți, care pot îmbunătăți abilitățile cognitive ale creierului, împiedicând în același timp apariția anumitor afecțiuni, precum Alzheimer.

Astfel, introducând următoarele alimente, în mod regulat, într-o dietă echilibrată, sănătatea creierului va fi îmbunătățită, încetinând astfel îmbătrânirea și degradarea precoce a acestuia.

1. Legumele verzi cu frunze

Legume precum spanacul, kale sau broccoli sunt bogate în nutrienți precum vitamina K, luteină, acid folic și betacaroten. Potrivit unui studiu, publicat în anul 2000, în Journals of Gerontologz, șoarecii care au consumat astfel de alimente au experimentat o creștere a abilităților cognitive de 500-900%, într-o perioadă de opt luni.

2. Peștele gras

Potrivit unor studii, consumul regulat de pește bogat în acizi grași omega-3 încetinește declinul cognitiv clasic, care apare odată cu vârsta. Consumat de cel puțin două ori pe săptămână, peștele ajută la menținerea unui nivel scăzut de beta-amiolozi în sânge, proteină care apare în creierul oamenilor cu Alzhaimer.

3. Fructele de pădure

Studii recente recomandă persoanelor care doresc să-și îmbunătățească memoria adăugarea fructelor de pădure în dieta alimentară. Un studiu, publicat în 2010 în Journal of Agricultural and Food Chemistry, a descoperit că nouă adulți, care aveau probleme cu memoria, și-au îmbunătățit abilitățile de învățare după ce au primit suplimente zilnice cu fructe de pădure. Astfel, se recomandă consumul săptămânal a cel puțin două porții de fructe de pădure: căpșuni, afine, zmeură, mure, coacăze, etc.

4. Ceaiul și cafeaua

Cafeaua și ceaiul pot preveni apariția afecțiunii Alzheimer și îmbunătățesc funcțiile cognitive. Cercetătorii au afirmat că un consum regulat de cafea ar putea fi utilizat ca un posibil tratament terapeutic pentru persoanele care suferă de Alzheimer. De asemenea, ceaiul are efecte protective asupra creierului.

5. Nucile

Nucile conțin cantități mari de antioxidanți, care potrivit unor cercetatori pot combate deteriorarea ADN-ului celulelor creierului, cauzată de radicalii liberi din organism. Nucile conțin proteine, grăsimi sănătoase, antioxidanți și vitamina E.

6. Ciocolata neagră

Ciocolata neagră conține antioxidanți benefici creierului pentru învățare și memorie, dar ajută și la îmbunătățirea stării de bine.

7. Citricele

Portocalele, mandarinele, lămâile și pomelo conțin o sursă importantă și naturală de vitamina C, un antioxidant care înlătură radicalii liberi din corp și protejează creierul împotriva bolii Alzheimer. Alte alimente care conțin vitamina C sunt ardeii grași, guava, kiwi, roșiile și căpșumile.

8. Ouăle

Ouăle conțin vitaminele B6 și B12, acid folic și colina, acești nutrienți fiind esențiali pentru sănătatea creierului. Astfel, colina este un macronutrient important pe care corpul îl folosește pentru a crea acetilcolina, un neurotransmițător care ajută la reglarea stării de spirit și a memoriei.

9. Pepenele roșu

Pepenele roșu are un conținut ridicat de apă, care ajută la funcționarea completă și corectă a creierului. De asemenea, acesta mai conține și acid folic și citrulină, substanță care ajută la dilatarea vaselor de sânge, contribuind la îmbunătățirea alimentării cu sânge a creierului.

10. Semințele de dovleac

Aceste semințe conțin antioxidanți puternici care protejează corpul și creierul de deteriorarea produsă de radicalii liberi. De asemenea, sunt o sursă excelentă de magneziu, zinc, fier și cupru.

Loading...