Clienții Hidroelectrica trebuie să fie atenți, deoarece compania a început deja să emită facturile pentru luna decembrie 2024. Procesul de emitere a facturilor ar putea dura mai mult decât de obicei, iar din acest motiv consumatorii trebuie să aștepte puțin până când vor primi factura și în format electronic, așa cum s-au obișnuit până acum.
Termenul de plată la Hidroelectrica
Pentru factura aferentă lunii decembrie, termenul de plată este stabilit pentru luna martie 2025. Astfel, consumatorii au la dispoziție câteva luni pentru a achita suma datorată, fără a fi penalizați.
„Hidroelectrica a început să emită facturile pentru luna decembrie 2024. Ca de obicei, suma apare mai întâi în iHidro și este foarte posibil să nu fie disponibil încă pdf-ul facturii pe e-mail sau în iHidro”, se menționează în comunicarea oficială a companiei, potrivit romaniatv.net.
Probleme cu sincronizarea facturilor
Unii dintre clienți au început deja să primească notificările de plată. Totuși, compania recomandă răbdare pentru cei care încă nu au acces la factura lor completă. Potrivit Hidroelectrica, sincronizarea facturilor cu baza de date nu se face instantaneu. Este posibil ca acest proces să dureze 1-2 zile, timp în care nu va fi disponibilă opțiunea de a plăti factura.
„Aveți puțină răbdare și se va remedia asta în câteva ore sau, cel mai sigur, a doua zi. Sincronizarea iHidro cu baza de date cu facturile HE nu se face instantaneu, ci se pare că este nevoie de 1-2 zile. Până în acel moment, opțiunea de a plăti facturile nu este disponibilă”, spun reprezentanții companiei.
În ciuda acestei situații, Hidroelectrica subliniază că nu este nevoie de panică. „Vă recomandăm să aveți răbdare și NU uitați că aveți 45 de zile pentru a plăti facturile, deci aveți timp”, mai precizează aceștia.
Modificări în modul de emitere a facturilor
În perioada octombrie – noiembrie 2024, facturile au fost emise într-un mod diferit, iar consumatorii trebuie să fie atenți la detalii atunci când vor să plătească. Pe facturile din această perioadă există două coduri de bare, iar fiecare dintre acestea are o semnificație distinctă.
„Persoanele care au sume restante pe facturile Hidroelectrica ar trebui să aibă două coduri de bare în partea de jos de pe prima pagină a facturii HE. Primul cod de bare, de la stânga la dreapta, este DOAR pentru plata facturii curente, iar codul de bare din dreapta este pentru plata tuturor facturilor, adică atât pentru plata facturilor restante, cât și plata facturii curente”, explică reprezentanții companiei.
Ce înseamnă absența codului de bare
Dacă o persoană nu găsește niciun cod de bare pe factura sa, acest lucru înseamnă că acea factură are un sold negativ. Cu alte cuvinte, consumatorul nu trebuie să plătească nimic, ci, dimpotrivă, va primi bani înapoi de la Hidroelectrica.
„Dacă nu aveți vreun cod de bare pe factură, înseamnă că totalul facturii este cu minus, adică aveți bani de recuperat de la Hidroelectrica și nu de plătit”, se precizează în comunicările oficiale.
În astfel de cazuri, consumatorii pot solicita returnarea sumelor pe care le au de recuperat de la Hidroelectrica. Totuși, procesul nu este unul foarte rapid și poate dura mai mult decât ar fi dorit utilizatorii.
„Puteți cere banii de la HE, dar acest proces e destul de greoi și durează, iar cel mai bine este să lăsați banii în cont pentru plata facturilor ulterioare”, recomandă compania.
Hidroelectrica atrage atenția tuturor consumatorilor să citească cu mare atenție fiecare factură, pentru a evita eventualele confuzii și a plăti corect suma datorată.
„Vă recomandăm ca fiecare să își citească cu mult mai multă atenție facturile”, se mai arată în comunicările oficiale.