Redactia.ro
Home » Știri » 10+10:10, exercițiul care le-a dat bătăi de cap elevilor de la Evaluarea Națională 2022

10+10:10, exercițiul care le-a dat bătăi de cap elevilor de la Evaluarea Națională 2022

Exercițiul „10+10:10” este cel care le-a dat multe bătăi de cap elevilor din România. Din păcate prea puțini absolvenți au reușit să răspundă la acest exercițiu.

Elevii au avut bătăi de cap la Evaluarea Națională la exercițiul „10+10:10”

În perioada 30 mai – 17 iunie 2022, elevii de clasa a VIII-a au susținut examenele la Evaluarea Națională 2022. Pe data de 16 iunie 2022 a fost susținută probă scrisă la Matematică, unde elevii au avut parte de exerciții care să le verifice cunoștințele dobândite pe parcursul anilor de studio. Exercițiul „10+10:10”, le-a dat cele mai multe bătăi de cap, iar prea puțini dintre ei au răspuns corect.

„La această probă, s-au rezumat doar la întrebările grilă. 15% dintre ei nu au răspuns corect la exercițiul 10+10:10. Este o concluzie tristă. A fost cu cea mai scăzută dificultate. Apare întrebarea: în ce măsură s-au ocupat profesorii de elevi.”  Sorin Cîmpeanu.

Care este rezolvarea corectă a exercițiului

„După cum bine se știe, prima operație de rezolvat este împărțirea. Deci, avem 10:10 = 1, urmând ca apoi să facem și adunarea, adică 10+1=11. Acest banal exercițiu a devenit piatra de moară a unui număr important de elevi de clasa a VIII-a”, explică „playtech.ro”.

De altfel Cîmpeanu a declarat:

„82,3% dintre elevi au obţinut medii peste 5 anul acesta. Evaluarea Naţională a fost mai bine organizată decât în anii precedenţi, asta e clar. Tetelorman este judeţul cu cele mai puţine medii peste 5, în timp ce Clujul este judeţul cu cele mai multe. La sate, calitatea invatatamatnului este slabă, din păcate”.

Exercițiul 4 b, al treilea cel mai putin rezolvat subiect

Aceeași situație a fost întâlnită și la subiectele de la geometrie. Conform ministrul Cîmpeanu, „47% nu au răspuns corect la punctul 6 de la subiectul 2, legate de paralelipiped”.

Ministrul a mai spus că au fost greșeli tipice, recomandarea către profesori fiind de a insista în viitor pe predare.

„Vom reuși doar dacă extindem digitalizarea. Sunt multe elemente pe care am putut să le avem grației evaluării digitale. 29% dintre elevi au fost punctați doar la 1 și 2, nu la redactare.

Trebuie să spun că avem și situația și vom lua măsurile care se cuvin celor care nu au acordat un punctaj corect la exercițiile grilă. Colegii au făcut asta în mod repetat, nu există niciun fel de scuză.

Avantajele evaluării digitale este că vezi asta, în timp real, mai repede. Poți să începi evaluarea după terminarea examenului.”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.

„Predarea online este o catastrofă”

„Predarea online este o catastrofă atunci când sistemul nu este pregătit”, este conculuzia trasă de minstrul Cîmpeanu în această dimineață. Realitatea este, mai spune ministrul, că s-a întâmplat în mai multe țări acest lucru nedorit.

„Așteptăm introducerea digitalizării în școli. Am anunțat de la începutul anului tematica examenelor, am scos tot ce a fost în timpul online. Nu elevii sunt cei care trebuie să plătească toate disfuncționalitățile. Trebuie să acoperim golurile, elevii au reușit să se pregătească, în ciuda lipsurilor”, a mărturisit Sorin Cîmpeanu în cadrul conferinței de presă.

„Anul acesta au fost obținute 221 medii de nota 10. La Limba română, elevii au obținut 810 note de 10 și 2966 de medii de 10 la matematică”, explică sursa citată mai sus. 

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@redactia.ro
Etichete: